سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی
این هم عکس های جدید پسرم رضا که 4 ماهش شده











      
تسلیت
شنبه 88/11/24 | جواد وکیلی

فرارسیدن رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام محمد مصطفی صلوات الله علیه و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام
و امام رئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام تسلیت باد.





      
تصادف مرگبار
پنج شنبه 88/11/22 | جواد وکیلی

تصادف مرگباری که کشته نداشت
این شورلت بعد از برخورد به دکل خطوط تلفن به طور کامل از وسط به دو نیم شد ، اما راننده آن به طور معجزه آسایی فقط با چند خراش روی دستش نجات پیدا کرد.این حادثه در شهر سینسیناتی آمریکا رخ داد.





      
کاریکاتور
پنج شنبه 88/11/22 | جواد وکیلی

کاریکاتور: عاقبت خوشه‌‌‌‌بندی





      
وقایع شب و روز عاشورا

برای مطالعه و آگاهی از وقایع رخ داده در شب و روز عاشورای حسینی به لینک زیر مراجعه فرمائید.التماس دعا

لینک





      
زمان تقریبی واقعه کربلا

شیخ مفید روایت کرده‌است که روز عاشورا با جمعه 21 مهر ماه سال 59 شمسی مصادف بود. جنگ دو ساعتی پس از طلوع آفتاب آغازشد و تا هشت و نیم ساعت پس از طلوع آفتاب ادامه یافت.
اولین بنایی که بر روی قبر مطهر ساخته می‌شود متعلق به زمان اموییان است که به احتمال بیشتر این بنا توسط مختاربن‌ابی‌عبیده‌ثقفی ساخته‌شده که بقعه‌ای برفراز قبر مطهر بنا نمود. این بقعه درزمان هارون‌الزشید ویران‌شد. اما فرزندش مأمون که در سال 198 ق./814م. به اریکه قدرت دست‌یافت در پی یافتن مشروعیت برای خلافت خود و جلب قلوب شیعیان به اماکن مقدس عراق و در رأس آن کربلا توجه نمود و دومین عمارت بر روی قبر مطهر ساخته‌شد.
متوکل، خلیفه عباسی 286- 232ق. /842م. که با اهل‌بیت عداوت بسیر داشت در سال 236 هجری دستور داد تا آستانه مطهر امام حسین (ع) را ویران ساختند.

"متوکل بگفت تا قبر حسین‌بن علی را ویران کنند و منزل‌ها و خانه‌های اطراف آن را نیز ویران کنند و خیش ‌بزنند و بذر بپاشند و آبیاری کنند و مردم را از رفتن به نزد آن ممنوع دارند ". اما پس از مرگش توسط فرزندش منتصر تا حد زیادی بازسازی‌شد. منتصر فرزند متوکل سومین بنا را بر حرم امام حسین (ع) ساخت و مناره بلندی که نخستین مناره بر مرقد امام حسین (ع) بود را برای راهنمایی زائران و به عنوان نشانی در آستانه ساخته و اموال زیادی میان شیعیان تقسیم نمود.

بناهایی که تا این زمان ساخته‌شده‌بود همه ساده و سطحی بودند زیرا که از نظر خلفای عباسی این بنا‌ها نباید بیانگر حقانیت و مظلومیت آل علی (ع) باشد و حتی سقف حرم د رسال 237 هجری فرو‌ریخت. با قدرت یافتن علویان در طبرستان محمدبن‌زید‌علوی،دائی صغیر در سال 283ق./896م. برای حرم مطهر قبه عالی و دو ایوان بنا نمود.

او همچنین اطراف حائر را دیوار بلندی کشید و آنقدر که می‌توانست در آبادی شهر و احسان نسبت به شیعیان و ساکنان آن کوشید.

با قدرت‌یافتن آلبویه کار شیعیان بالا گرفت. عضدالدوله پنجمین عمارت در فاصله سال‌های 367 تا 371 هجری بر امام حسین(ع) بنا نمود. کربلا در زمان او پیشرفت چشمگیری یافت و از نظر سیاسی، اقتصادی و مذهبی اهمیت فوق‌العاده‌ای یافت. عضدالدوله برای شهر کربلا از راه‌های دور آب جاری آورد و کشاورزی و تجارت شهر را رونق بخشید. در ساختن بنا‌های اطراف حرم کوشش بسیار نمود و قبه حرم را تجدید بنا کردو شیعیان را تشویق به هجرت به شهر کربلا نمود.

آستانه‌ای که عضدالدوله ساخت شامل یک حرم بزرگ و گنبدی بر روی قبر و چهار رواق هماهنگ از چهار رواق هماهنگ در چهار طرف حرم و صحن شش‌گوشه بود و دیوار‌های حرم و صحن شش‌گوشه بود و دیوار‌های حرم و رواق را با چوب ساج و آیینه‌های بزرگ تزئین نمود.

عضدالدوله تنها کسی بود که مرقد امام را بعد از ویرانی‌های زمان توکل به حالت اول باز‌گرداند او ساخت و مرمت بتای حرم حضرت ابوالفضل را(ع) و گنبد آن را نیز برعهده گرفت. بنایی که عضدالدوله ساخت در سال 470ق. /1078م. بر اثر افتادن دو شمع بزرگ که در دو طرف قبر قرار‌داشت دچار آتش‌سوزی شد و خسارت بسیار دید که حسن‌بن فضل‌بن‌سهل‌رامهرمرزی وزیر شیعه مذهب سلطان‌الدوله‌دیلمی آنرا تجدید بنا نمود.

ظاهراً عمارتی که در زمان آل‌بویه ساخته‌شده‌بود از تعرض مغولان در‌امان مانده‌است؛ زیرا ابن‌بطوطه که در اواخر سلطنت ایل‌خانان آنرا دیده‌است در سفر‌نامه خود آنرا اینگونه توصیف کرده‌است: "کربلا شهر کوچکی است که نخلستان‌ها اطراف آنرا گرفته‌اند و از رودخانه فرات آبیاری می‌شود. روضه مقدس امام حسین(ع) در داخل شهر واقع شده‌است و مدرسه‌ای بزرگ و زاویه‌ای دارد که در آن برای مسافران طعام می‌دهند. خدام و حاجیان بر در روضه امام ایستاده‌اند. ورد به حرم بی‌اجازه آنان میسر نیست و هنگام ورود عتبه شریفه را که از نقره است باید بوسید. روی ضزیح مقدس امام قندیل‌های زرین و سیمین گذاشته‌شده و از در‌های آن پرده‌های حریر آویخته‌اند. غازان‌خان درسال 686ق./1287م. به زیارت مشاهد مشرفه رفت و دستور داد ثروت فراوانی میان علوی‌ها و کسانی که مقیم آنجا بودند توزیع کنند.

پس از سقوط ایلخانان در عراق عرب جلایران جانشین آنان شدند. سلطان اویس جلایر آستانه مقدس را تعمیر و ساختمان‌هایی را پشت سر حرم اضافه کرد که در سال767ق. /1365م. به پایان رسید و فرزندش آنرا ادامه داد و ایوان طلا را بنا نمود.

شاه اسماعیل صفوی در پی‌تعقیب و سرکوب بازماندگان ترکمان آق‌قویونل در سال 914ق./ 1504م. فاتحانه وارد بغداد شد. او به زیارت عتبات عالیات تشرف یافت و کربلا رونق و شوکت عظیمی بدست‌آورد و در مبارزات سیاسی میان دو کشور مسلمان ایران و عثمانی اهمیت ویژه ای یافت.

شهر کربلا و توسعه آن در دوره‌های مختلف
حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) و نقاط مرتبط تاریخی آن در وسط شهر قدیم قرار‌گرفته‌است که توسعه آن از سال‌های اولیه اسلام به مراحل زیر تقسیم می‌شود.

معماری دوران اول
اولین بنای احداث شده پس از واقعه عاشورا از سوی مختار‌ثقفی در سال66ه.( 686م.)می‌باشد که نشان می‌دهد پس از پنج سال اولین بقعه در آن مکان پایه‌ریزی شده‌است که بنایی مسقف به صورت مسجد در کنار آن بوده که دارای دو درب در دو جهت جنوب و شرق و بنایی که گنبد بر روی آن قرار‌گرفته از خشت می‌باشد که بنا به مستندات تاریخی اولین گنبد درتاریخ اسلام است.

معماری دوران دوم
در زمان مأمون‌عباسی 198ه.(813م.) بنایی با‌شکوه از آجر و گچ بنا نهاده‌شده که در سال 236ه.(850م.) در این میان متوکل ‌عباسی به ترتیب در سال‌های 236ه.(850م.) و 237ه.(851م.) و247ه.(861م.)اقدام به تخریب این بنا نمود.

معماری دوران سوم
بقعه‌ای در سال 247ه.(861م.) در زمان منتصر عباسی همچنان از آجر و گچ بنا نهاده شده که در سال 273ه. (887م.) فرو‌ریخت و در اثر تخریب آن صندوقچه تا ده سال کاملاً مشخص بوده‌است.

معماری دوران چهارم
تجدید ساخت و توسعه بنا برای بار چهارم از سوی حسن‌بن‌زید‌پادشاه طبرستان و دیلمان و برادرش که خود را منسوب به امام حسن‌مجتبی (ع) می‌داستند صورت گرفت در این باسازی بر روی بقعه موجود گنبدی مرتفع‌تر از گچ از آجر بنا‌نهاده‌شده و در اطراف آن دیواره‌ای همچون مسجد بنا گردید. این روند در سال(283ه./986م.).

معماری دوران پنجم
عضد‌الدوله بویه‌ای در سال371-269 ه.(982-980م.)بنای رواق‌ها را اضافه نموده و ورودی‌هایی را از هر طرف طرح‌ریزی نمود. در آن زمان شاهین‌امیر اقدام به بنای مسجدی در سمت غرب و در نزدیکی بقعه ابراهیم‌بن‌مجاب نمود.

معماری دوران ششم
در سال( 407ه./ 1017م.) اوایل قرن پنج عضد‌الدوله در پی آتش‌سوزی ناشی از چراغ‌های داخل حرم، اقدام به بازسازی مجدد حرم حضرت سید‌الشهدا نمود. ابن بطوطه در سفرنامه‌اش نیز این اتفاقات و تحولات را در سال 727ه. (1327م.) اشاره کرده‌است.

معماری دوران هفتم
در سال‌های (407ه./1017م.) به فرمان سلطان اویس‌بن‌شیخ‌حسن الجلائری بنای فعلی پایه‌ریزی گردید که دو مناره و مأذنه داشت. این بنا توسط دو فرزند سلطان حسین و سلطان احمد در سال (786ه./1384م.) تکمیل گردید ایوان طلا نیز در همین دوره احداث گردید.

همزمان در سال(767ه./1366م.) امین‌الدین‌مرجان والی بغداد اقدام به احداث مسجدی در جهت شرقی و مأذنه عبد نمود. پس از این ترمیم و اضافه نمودن تزئینات در زمان‌های مختلف بالاخص دوران حکمرانی صفویان و عثمانیان و قاجاریان شکل‌گرفت.

قابل ذکر است طلا‌کاری گنبد‌ها و مناره‌ها بارهاو بارها به فرمان شاهان ایرانی و به هنر و توانایی هنرمندان ایرانی شکل‌گرفت. این تحول در نسبت‌های قابل مقایسه با حکمرانی بقیه کشور‌های اسلامی آنقدر چشم‌گیر بود که به قطع می‌توان تأثیرات شکل‌گرفته را بخشی از توسعه و هنرنمایی سبک‌های ایرانی در دوره خود دانست.






      

امروز سوم محرم

امروز سوم محرم، سالروز ورود سپاه «عمربن سعد» به کربلا است. پس از آن‌که «حر بن یزید ریاحی»، امام حسین(ع) و یارانش را در کربلا محاصره کرد، عبیدالله بن زیاد فرماندهی سپاه یزید را بر عهده «عمربن سعد» گذاشت، عمر بن سعد در سوم محرم، با شش هزار نفر نیروی جنگی به کربلا آمد.

در این روز امام حسین(ع) نامه‌ای به اهل کوفه نوشت و در ضمن آن، به یادآوری نامه‌ها و دعوت‌های پی‌درپی آنان پرداخت و از آن‌ها خواست که بر بیعت و پیمان خود ثابت باشند و آن حضرت را یاری کنند؛ ولی مأموران عبیدالله، «قیس بن مسهر صیداوی» را که حامل نامه امام حسین بود، در بین راه دستگیر و او را به شهادت رساندند.

در این روز «عمر بن سعد» مردی بنام «کثیر بن عبدالله »، که مرد گستاخی بود را نزد امام(ع) فرستاد تا پیغام او را به حضرت برساند. «کثیر بن عبدالله» به عمر بن سعد گفت: اگر بخواهید در همین ملاقات حسین را به قتل برسانم. ولی عمر نپذیرفت و گفت: فعلا چنین قصدی نداریم.

هنگامی که وی نزدیک خیام رسید، «ابوثمامه صیداوی» (همان مردی که ظهر عاشورا نماز را به یاد آورد و حضرت او را دعا کرد)، نزد امام حسین(ع) بود. همین که او را دید رو به امام عرض کرد: این شخص که می‌آید، بدترین مردم روی زمین است. پس سراسیمه جلو آمد و گفت: شمشیرت را بگذار و نزد امام حسین(ع). گفت: هرگز چنین نمی‌کنم.

ابوثمامه گفت: پس دست من روی شمشیرت باشد تا پیامت را ابلاغ کنی. گفت: هرگز! ابوثمامه گفت: پیغامت را به من بسپار تا برای امام ببرم، تو مرد زشت‌کاری هستی و من نمی‌گذارم بر امام وارد شوی او قبول نکرد، برگشت و ماجرا را برای ابن‌سعد بازگو کرد. سرانجام عمر بن سعد با فرستادن پیکی دیگر از امام پرسید: برای چه به اینجا آمده‌ای؟ حضرت در جواب فرمود: «مردم کوفه مرا دعوت کرده‌اند و پیمان بسته‌اند، به سوی کوفه می‌روم و اگر خوش ندارید بازمی‌گردم... .»

امام حسین(ع) قسمتی از زمین کربلا که قبر مطهرش در آن واقع می‌شد، را از اهالی نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریداری کرد و با آن‌ها شرط کرد که مردم را برای زیارت راهنمایی نموده و زوار او را تا سه روز میهمان کنند.

آری چنین است که امام(ع) با کاروان اهل بیت‌اش به سرزمین کربلا قدم می‌نهد و این چنین مورد استقبال مردم بی وفای کوفه قرار می‌گیرد. «یا لیتنا کنا معک یا ابی عبدالله الحسین».

«
قیس بن مسهر» نیز در این روز به شهادت رسید. وی فرزند «خالد بن جندب» پسر «منقذ بن عمرو» از قبیله «صیدا» بود که همان بنی اسد است.

قیس مردی شجاع، شریف و خالص در محبت به اهلبیت(ع) بوده است

متن نامه امام حسین علیه السلام به اهل کوفه این گونه بود: «از حسین بن علی به برادران مومن و مسلمانش، سلام علیکم، پس من شکر خدا میگویم، همان معبودی که هیچ خدایی جز او نیست. اما بعد؛ نامه مسلم به من رسید که در آن مرا از حسن نظر شما خبردار ساخته بود و این که همگی بر یاری ما و طلب حق ما اجتماع کردهاید. پس از خداوند متعال میخواهم که برای ما خوبی بخواند و به شما پاداشی نیکو عنایت فرماید. از مکه روز سه شنبه هشتم ذیحجه ، روز ترویه به سوی شما حرکت کردهام، پس هنگامی که فرستادهام به شما رسید، همگی به او در کارها مراجعه و در این امر تلاش کنید. پس من در همین روزها به سوی شما ان‌شاءالله میآیم. سلام و رحمت خدا و برکاتش بر شما باد

پس از شهادت قیس، عدهای آماده پیوستن به امام شدند. طبری گوید: هنگامی که امام حسین علیه السلام به «عذیب الهجانات» رسیده بود و حر مانع راه امام شده بود، چهار نفر به راهبری «طرماح بن عدی طائی» و در همجواری «نافع مرادی» به امام حسین علیهالسلام ملحق شدند. پس از آن امام حسین علیه السلام از مردم و فرستاده خود پرسید. آن‌ها هم وضع مردم را به اطلاع امام رسانیدند و سپس پرسیدند: منظورتان از فرستاده کیست؟ آن حضرت فرمود: «قیس»، «مجمع عائذی» گزارش داد: حصین او را دستگیر کرد و نزد ابن زیاد فرستاد.

ابن زیاد او را امر کرد که شما و پدرتان را لعنت کن. اما او بر شما و پدرتان درود فرستاد و ابن زیاد و پدرش را لعنت کرد، و ما را به یاری شما فراخواند و خبر داد که شما در راه هستید. ابن زیاد پس آن دستور را داد که او را از بالای دارالاماره به پایین پرتاب کنند. اشک در چشمان امام حسین علیه السلام حلقه زد و فرمود: «فَمنهم مَن قَضی نَحبَهُ مَن ینتظر»ُ. پس برخی از آن‌ها جان دادند و بعضی از آنها هنوز در انتظارند، خداوندا، بهشت را برای ما و آنها منزل قرار ده و ما و آن‌ها را مستحق رحمتت فرما و ما را به آن چه دوست داری، نائل فرما.


با شنیدن خبر شهادت قیس، امام حسین بی‌اختیار اشک ریخت و فرمود: « منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلاً »

آری چنین است که امام مهربانی‌ها و سید و سالار جوانان بهشت یاران با وفایش را در راه رسیدن به سرزمین داغدار کربلا از دست می‌دهد و با اندک یاران و خاندان پاکش در معرکه‌ نا برابر عاشورا در برابر باطل قرار می‌گیرد و تا آخرین قطره خون‌ خود را فدای پاسداشت از دین جدک رسول الله می‌کند

 





      
محرم
چهارشنبه 88/9/25 | جواد وکیلی
فرارسیدن ایام حزن و اندوه و شهادت سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش تسلیت باد.



















      
تولد
جمعه 88/8/22 | جواد وکیلی

هجدهم آبان ماه هشاد و هشت پسر گلم آقا رضا دنیا اومد....

این هم عکسهاش

 

   

 

 

 

 

این آخری هم عکس پدر و مادر و خانمم هست.

 





      
راه اندازی سیستم پخش رادیو و تلویزیون دیجیتال مرکز گلستان

به اطلاع عموم مردم استان گلستان -البته فعلا گرگان- می رساند شبکه های تلویزیونی و رادیو بر روی پخش دیجیتال قرار گرفت که امکان دیدن و شنیدن با کیفیت بسیار بالا را می دهد. البته برای دریافت این سیگنال باید دستگاهی به نام  settop box  را خریداری کنید....
فعلا در تهران... به قیمت حدود 40 هزار تومان....
و با اتصال کابل آنتن هوائی به آن خروجی صوت و تصویر را به ورودی ویدئوی تلویزیون زده و کانالها را دریافت کنید..
البته پروژه دیگری نیز همزمان افتتاح شد که RDS یا  Radio Data System نام دارد و این قابلیت را دارد که بر روی اکثر موبایلهای جدید و سیستمهای رادیو و پخش ماشین ها که صفحه ال سی دی دارند پیامهای روزانه را زیر نویس کند ... یعنی چیزی شبیه به پیام نما یا تله تکست که در تلویزیون می باشد...





      
   1   2      >