سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی

سلام

سال نو مبارک ، سال خوبی داشته باشید.

سال جدید با مطالب جدید منتظر باشید...





      

تکنولوژی ADSL


در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که همیشه در پی آن هستیم. فن‌آوری ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند، و از دیگر روشهای دسترسی با استفاده از مودم‌ها و خط‌های تلفن به ستوه آمده‌اند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند.


فن‌آوری ADSL
در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که همیشه در پی آن هستیم. فن‌آوری ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند، و از دیگر روشهای دسترسی با استفاده از مودم‌ها و خط‌های تلفن به ستوه آمده‌اند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند. ADSL تکنولوژی جدیدی است که بر بستر کابل تلفن قدیمی و آشنای خودمان عمل می‌کند. نصب یک سیستم ویژه در داخل پست مخابراتی هر منطقه، مشترکین تلفن آن منطقه را به سادگی و بدون نیاز به هر نوع دخل و تصرف سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری، از این سرویس بهره‌مند می‌نماید.
از این ساده‌تر ممکن نیست
این تکنولوژی بهترین و بیشترین سرعت را بدون نیاز به تدارک زیرساختهای جدید ممکن ساخته است. استفاده از سیم‌کشی‌های موجود تلفن بدون نیاز به اتصال به دستگاه‌های حجیم و پیچیده، کار مصرف‌کننده را بسیار راحت می‌نماید. برای داشتن یک اتصال ADSL در محل مصرف‌کننده تنها نیاز به یک مودم ویژه است. پس از برقراری ارتباط، تنها هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند دریافتی به عنوان هزینه دریافت می‌شود. در حالیکه از ارتباط ADSL استفاده می‌کنید ارتباط تلفنی شما همیشه آزاد و در دسترس است. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.
DSL چیست
محبوب‌ترین تکنولوژی باند پهن در جهان یعنی DSL بیش از ۳۰ میلیون مشترک تا پایان بهار ۲۰۰۴ به کاربران اینترنت افزوده و تعداد بهره‌مندان جهانی را به ۷۸ میلیون در کل رسانده که این رشد بیش از دو برابر دیگر روش‌های متکی بر پهنای باند بوده است. تکنولوژی DSL یکی از انواع انتقال پرسرعت بوده است که با تلفن معمولی شما را قادر می‌سازد تا ضمن دسترسی به اینترنت پرسرعت از امکان دریافت صدا و تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید. نوع دیگر همین تکنولوژی ADSL است که یکی از انواع فن آوری DSL است، که در این روش سیستمهای سخت‌افزاری ویژه (DSLAM) باید در پستهای مراکز مخابراتی نصب گردند. پس از نصب این سیستمها و با استفاده از کابل‌های تلفن، سرویس قابل راه‌اندازی می‌شود، بدین لحاظ از نظر هزینه برای دولت و مصرف‌کننده بسیار قابل قبول است. زیرا هزینه کابل‌کشی مجدد به هیچیک از طرفین تحمیل نمی‌شود. مصرف‌‌کننده این سرویس تنها به یک مودم ADSL احتیاج دارد.
DSL چگونه کار می‌کند
با استفاده از زوج سیمهای مخابرات برای تلفن خانگی ما تنها از یک پانصدم امکانات بالقوه این سیمها استفاده می‌کنیم و مابقی بلااستفاده می‌ماند. ADSL پهنای باند ۱.۱ مگاهرتزی خطوط مسی را به کانال های ۴ کیلوهرتزی تقسیم می کند و آخرین کانال را جهت ارسال صدا و فاکس معمولی تخصیص می دهد و ۲۵۶ کانال دیگر را برای انتقال دو طرفه اطلاعات استفاده می کند; به این ترتیب که ۶۴ کانال را برای خط ارسال اطلاعات و ۱۲۸ کانال دیگر را جهت دریافت اطلاعات استفاده می کند. در بهترین حالت اگر ۱۹۲ کانال ۴ کیلو هرتزی موجود را استفاده کند، در تئوری سرعت باید به حدود ۹ مگابیت در ثانیه برسد.در حال حاضر سرعت خطوط ADSL در بهترین حالت ۲ مگابیت در ثانیه می باشد.در عمل، این خطوط اطلاعات زنجیره وار دیجیتال را به اطلاعات پارالل در دو سر انتقال اطلاع تبدیل می کنند. دقیقا مشابه کاری که در مودم های خطوط عادی انجام می شود.
سرعت انتقال اطلاعات در محدوده ذکر شده به عواملی از جمله فاصله ارتباطی و نوع سیم استفاده شده بستگی دارد.حال با استفاده از سخت‌افزارهایی که بتوانند داده‌ها را فشرده‌سازی، ارسال و دریافت نمایند می‌توانیم این قابلیت بلااستفاده را هم به کار بگیریم. یکی از این سخت‌افزارها در پست مخابرات نصب و دیگری در محل استفاده‌کننده نصب می‌شود. ارتباط از طریق سیم تلفن قبلی شما برقرار می‌شود بدون اینکه اختلالی در ارتباطات تلفنی بوجود آید. حالا به شرط اینکه مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود در عین حال اینکار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد.
برتری‌های فنی DSL
اتصال دائم و بی‌وقفه و مطمئن به شبکه مخابرات و شبکه جهانی اینترنت برقرار است – هزینه ثابت ماهانه بدون هزینه نصب (کمتر از ۴۰۰۰۰۰ ریال برای ۲۵۶Kbps )[ حجم ارسال و دریافت محدوده و هزینه ای ندارد ] – تجهیزات تحویلی به مشتری رایگان است – فاصله زمان درخواست تا تحویل سیستم کوتاه می‌شود – از حداقل تجهیزات در محل کار یا خانه استفاده می‌شود – سرعت سیستم به قدری بالا خواهد بود که سرویس‌های دیگر اینترنت نیز مانند صوت و تصویر متحرک، برای استفاده در دسترس خواهند بود – نیاز به کابل‌کشی مجدد نیست – می توان بیش از یک نفر از هر اتصال استفاده نمود- در شرایط ایده‌آل (نبود نویز بر روی سیمها، فاصله کم تا مرکز مخابراتی) حداکثر سرعت دریافت ۸Mbps و سرعت ارسال ۱Mbps خواهد بود – اداره و کنترل کارهای چنین اتصالی نیز به سادگی همان کاری است که با تلفن منزل انجام می‌دهیم _ به علت سرعت بالا (دریافت و ارسال) امکان برقراری جلسات و سمینارهای مجازی با سهولت میسر است – بازشدن راه برای انجام پروژه‌هایی مانند دولت الکترونیک، پزشکی الکترونیک، آموزش سمعی بصری الکترونیک، شبکه اختصاصی الکترونیک و مجموعه وسیعی از دیگر کاربردهای الکترونیک – مسافت ۸/۱ کیلومتری تحت پوشش شبکه برای تامین سرعت ۸ Mbps – ارائه انواع سرویس‌های مختلف براساس بستر شبکه DSL مانند VODSL، Video on demand، VOIP.






      

راهنمای انتخاب و خرید Laptop


در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین Laptop توسط William Moggridge طراحی گردید که تنها دارای ۳۴۰ کیلو بایت حافظه بود و وزنی بیش از ۴ کیلوگرم داشت ، و بعد از این بود که کم کم Laptop ها با مشخصات مختلف تولید شده و هم اکنون بازار داغی برای آن بوجود آمده و هر روز رقابت بین شرکتهای تولید کننده بیشتر می شود .


مقدمه :
در حال حاضر ، Laptop (یا همان کامپیوتر کتابی یا کیفی / Notebook) ، یکی از انواع متنوع کامپیوترهای موجود می باشد ، که دارای قدرت محاسباتی و عملیاتی نظیر کامپیوترهای شخصی است . Laptop ها قابلیتهای زیادی دارند که مهمترین آنها قابل حمل بودن آن است .
در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین Laptop توسط William Moggridge طراحی گردید که تنها دارای ۳۴۰ کیلو بایت حافظه بود و وزنی بیش از ۴ کیلوگرم داشت ، و بعد از این بود که کم کم Laptop ها با مشخصات مختلف تولید شده و هم اکنون بازار داغی برای آن بوجود آمده و هر روز رقابت بین شرکتهای تولید کننده بیشتر می شود .
امروزه با توجه به بازار وسیع و متنوع موجود ، انتخاب یک Laptop کارآمد و مناسب با بودجه و سلیقه شما ، تا حدودی مشکل شده است و همیشه سوالات بسیاری در مورد خرید Laptop خوب مطرح می گردد .
البته نظرات بسیاری در مورد خرید Laptop وجود دارد که در این مقاله سعی گردیده اطلاعات کاملتری در خصوص خرید Laptop جمع آوری شده و به نظر شما خوانندگان گرامی برسد ، امید آنکه مطالعه این نوشتار ، در انتخاب شما مفید و مؤثر واقع گردد .
▪ نکته مهم اینکه در وهله نخست :
باید تصمیم بگیرید که آیا حقیقتاً به Laptop احتیاج دارید یا کامپیوتر جیبی (PDA) .
جواب این پرسش ساده این است : اگر سایز و وزن برای شما خیلی اهمیت دارد ، و نیاز به یک کامپیوتر بسیار کوچک برای کارهای ضروری مانند خواندن ایمیل ، تقویم ، خواندن کتابهای الکترونیک و غیره دارید ، PDA انتخاب خوبی به نظر می رسد ، ولی اگر به یک کامپوتر کامل نیاز دارید ، (اگر چه خیلی از کامپیوترهای جیبی نرم افزارهای کاملی مانند Office دارند) به دلیل قدرت بیشتر و استفاده آسانتر (مانند صفحه کلید بزرگتر در مقایسه با قلم کامپیوترهای جیبی) ، آنگاه Laptop توصیه می شود .
▪ دوم اینکه ...
در خرید Laptop باید تصمیم بگیرد که چه نوع کامپیوتری نیاز داری ؟
کامپیوتر هایی که این روزها طرفداران زیادی دارند ، Tablet PC ها هستند که از نظر طراحی و ساخت ظریف تر می باشند و می توانید روی صفحه آنها با استفاده از قلم مخصوصشان بنویسید . قیمت این کامپیوترها ابتدا بسیار زیاد بود ، ولی به دلیل سر و صدای زیاد آنها ، مدت کوتاهی نگذشته بود که شرکتهایی مانند BENQ آنها را به قیمت بسیار ارزان روانه بازار نمودند .
استفاده از این کامپیوترها بسیار آسان است ، زیرا بسیار کوچک و سبک هستند ، ولی از نظر قدرت به پای خیلی از Laptop های معمولی نمی رسند . البته اگر قرار بر این است که کامپیوتر دوم شما باشد ، از این نوع کامپیوترها بیشتر لذت خواهید برد .
اما اگر می خواهید کامپیوتر اصلی خود را با خودتان حمل کنید ، شرکتهایی مانند ESC و Asus کامپیوترهایی به نام Desknote را ارائه می دهند که برای استفاده ، هم به جای Laptop و هم به جای کامپیوتر رومیزی قابلیت استفاده و کاربرد را دارند . این کامپیوتر ها از قطعات کامپیوتر های معمولی استفاده می کنند ، لذا قیمت کمتری دارند . تنها ایراد بزرگ این کامپیوترها ، این است که باطری ندارند و اگر هم باطری تهیه نمایید ، نه تنها در داخل کامپیوتر جا نمی گیرد ، بلکه خیلی زود هم باید آن را شارژ کنید .
▪ اما اگر Laptop می خواهید ...
باید به نکاتی از قبیل نوع پردازنده ، حافظه ، درایو ها ، پورتهای ورودی و خروجی ، وزن و از همه مهمتر گارانتی توجه شود .
ضمناً گویا توصیه می شود که خریدن یک Laptop دست دوم ، اصلاً به صلاح نیست ، چرا که اولاً استهلاک Laptop بسیار بالا می باشد ، به خصوص در مورد Laptop هایی که دارای Desktop CPU هستند ( CPU های مخصوص کامپیوتر های شخصی رومیزی ) . این گونه از CPU ها حرارت زیادی تولید می کنند که این حرارت باعث استهلاک بیشتری برای Laptop می شود .
هم اکنون نوعی از CPU توسط Intel و AMD تولید می شود که Mobile CPU نام دارد و ویژگی های عمده ای نسبت به Desktop CPU دارند ، که به شرح ذیل می باشد :
▪ جریان و ولتاژ کمتری مصرف می کنند .
▪ دارای Clock متغیر و قابل تنظیم هستند .
▪ حرارت کمتری ایجاد می کنند .
موارد فوق ۲ هدف عمده را تأمین می کنند :
الف ـ طول عمر بیشتر باطری در حالتی که از باطری استفاده می کنید .
ب ـ استهلاک کمتر قطعاتی که در اثر حرارت زیاد CPU ایجاد می گردد .
موارد فوق منجر به این می شود که عمر Laptop هایی که دارای CPU های Mobile هستند ، از Laptop هایی که دارای CPU های Desktop هستند ، بیشتر باشد و کارایی و راندمان کاری بیشتری را فراهم آورند .
▪ البته درایورها نیز
در انتخاب بسیار مهم هستند ، معمولاً Laptop های امروزی شامل درایوهای F.D.D DVD و CD Writer می باشند که آنها هم به نسبت سرعت طبقه بندی می شوند .
اما مهمتر این است که به صورت ثابت طراحی شده باشند ، زیرا در بعضی از مدلها ، برای استفاده از CD_ROM و F.D.D ، مرتباً باید جای این دو را با هم عوض کرد که این اصلاً خوب نیست و باعث استهلاک بیشتر دستگاه می شود . در ضمن امکان استفاده همزمان وجود ندارد . بنابراین بهتر است تمام درایوها به طور ثابت در Laptop موجود باشد تا نیاز به جابه جا کردن قطعات نباشد و استفاده همزمان از CD_ROM و F.D.D ممکن باشد .
یکی دیگر از موارد مهم در مورد خرید Laptop ، پورتهای ورودی و خروجی آن است . معمولاً Laptop های ارزان قیمتی که برای استفاده خانگی تولید می شوند ، فاقد اکثر این پورتها می باشند . بنابراین اگر به دنبال نوعی بهتر هستید ، سراغ Laptop هایی بروید که مخصوص کار حرفه ای طرحی شده اند .
در حقیقت باید تأکید کرد که انتخاب و خرید مدلهای رده (Business Laptop) ، توصیه ما به کسانی است که حاضرند مبلغی بالاتر برای خرید و تهیه Laptop پرداخته ، اما در عوض چیزی بهتری نصیبشان شود .
این نوع دارای اکثر پورتهای مورد نیاز و نیز Mobile CPU می باشند .
در واقع باید اذعان نمود که تفاتهای Laptop ها بسیار زیاد است ، ولی برای انتخاب خوب ، اگر به موارد ذکر شده توجه داشته باشید ، انتخاب ساده تری پیش رو خواهید داشت . فقط فراموش نکنید که هر چه بیشتر در مورد خرید Laptop تحقیق کنید ، به نکات جدیدتری می رسید که باز هم انتخاب را سخت تر می کند .
به عقیده ما بهتر است با توجه به نیاز خود ، مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید ، البته همیشه امکانات یک محصول و خدمات بعد از فروش آن را نیز به عنوان یک اصل مهم در نظر داشته باشید .
نکته مهم دیگر ، مسئله مانیتور یا نمایشگر می باشد . امروزه خوشبختانه با پیشرفت فناوری ساخت مانیتوهای تخت TFT و کریستال ، در این مورد نگرانی و وسواس خاصی وجود ندارد و در حقیقت اکثر Laptopهای جدید موجود در بازار ، با حداقلی از اختلاف کیفیت ، دارای نمایشگر هایی مناسب و قابل اعتنا می باشند و شما می توانید صرفاً با انتخاب سایز نمایشگر خود که اکثراً ۱۵ اینچ و یا در همین رده می باشند ، اطمینان داشته باشید که در صورت انتخاب یک مارک مشهور و معتبر Laptop ، صاحب یک نمایشگر با کیفیت وضوح و عمق رنگ مناسب نیز خواهید شد.

برگرفته از سایت مقاله نت





      
سلام
یکشنبه 85/12/13 | جواد وکیلی

با سلام

من اومددددددددددددددددددددددددممممممممممممممممممممم

منتظر بمانییییییییییییدددددددد......





      

بابا جان !!‏ چقدر عجله دارین ،گفتم که بر میگردم اما ...!!!!! نه به این زودی

 

در ضمن اگه توی مطالب آرشیو من عکسها را مشاهده نکردید

من مقصر نیستم چون بعضی ها!!! هر سایتی رو فیلتر می کنند مخصوصا سایتهای میزبانی عکس

آخه هر عکسی که .....س نمیشه بابا جان

 





      

با سلام به همه دوستانی که همیشه به وبلاگ من سر می زنن و منو از نظراتشون!!!!  بهره مند می کنند.

اخیرا گروهی که قصد تخریب بنده را داشتند اعلامیه ای مبنی بر فرار اینجانب از مرز را  پخش نمودند. من شدیدا این حرکت غیر اخلاقی ورزشی را تکذیب نموده و اعلام میدارم که اوون جزایری بوده که فرار کرده نه من.... و من تا 4 روز دیگه بر می گردم ...دارم امتحان ارشد میدم.