سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی

 

قصد داریم 13 پرسش رایج که بیشتر کاربران نرم افزار یاهو مسنجر با آنها برخورد میکنند را مطرح کنیم و پاسخ گویی تک تک آنها بپردازیم. شاید این سوالات ، سوالات شما نیز باشند. مرور آنها خالی از لطف نیست.

سوالات زیر، بیشترین پرسشهایی است که کاربران هنگام استفاده از پیغام رسان فوری یاهو مسنجر با آن مواجه می شوند. در زیر به هر یک از این سوالات پاسخ داده شده است.

1- چگونه می توانم پسورد یاهو مسنجر خود را [در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددآ دریافت نمایم؟
2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم . . . چه باید کرد؟
3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان انجام داد؟
4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Statu در یاهو مسنجر را پاک کنم؟
5- چرا پیامهای Offline من بصورت خودکار پاک می شوند؟
6- چرا اشتراک (Acount) من بدلیل مشکل امنیتی (Security Reason) بسته شده است؟
7- آیا کسی می تواند بدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم (WebCam) من را نگاه کند؟
8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیره نمایم؟
9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
11- چگونه می توانم آی دی خود از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
12- اگر در Chat Room ها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
13- از کجا می توان نسخه جاوا از یاهو مسنجر را دریافت کنم ؟


1- چگونه می توانم پسورد خود را [در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددآ دریافت نمایم؟
به آسانی، تنها کافیست وارد سایت ?https://edit.yahoo.com/config/eval_forgot_pw شوید و پسورد جدید خود را درخواست کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز این صفحه را نمی دانید احتیاج به تماس مستقیم با مسئولین سایت Yahoo خواهید داشت.
2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم . . . چه باید کرد؟
چندین کار معمول برای خلاص شدن از دست افراد مزاحم وجود دارد که شما می توانید هر یک را انجام دهید.
الف: مطمئن باشید که در یک "اتاق جنگ" وارد نشده اید! این روم ها در واقع محلی هستند برای افرادی که می خواهند بوترهای خود را آزمایش کنند. اگر نمی خواهید قربانی اینگونه افراد باشید از وارد شدن به این اتاقها خودداری کنید.
ب: بجای استفاده از نرم افزار معمول یاهو مسنجر از برنامه Java Chat استفاده کنید. با ورود از طریق سایت Yahoo Chat شما می توانید مطمئن باشید که هرگز بوت نخواهید شد.
ج: از نرم افزارهای ضد بوت استفاده کنید. یکی از معروفترین این برنامه ها Y! Tunnel است. این برنامه که کار با آن چندان سخت هم نیست محیطی امن را برای شما محیاء می سازد تا بدون نگرانی از بوت شدن و دیگر برنامه های مخرب به گفتگو با دوستانتان بپردازید.
د: اگر شخصی مزاحم شما شده است با بیان دلایل منطقی نام وی را به یاهو ( abuse@yahoo.com ) معرفی کنید.
ه: اگر بلافاصله پس از وارد شدن به یاهو مسنجر خود، بوت می شوید و فکر می کنید کدهای بوت در آفلاین های شما وارد شده است با استفاده از راهنمای Carbonize در سایت http://www.carbonize.co.uk/Yahoo/boot.php مشکل خود را حل کنید.

3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان انجام داد؟
اگر از وب کم و یا برنامه های جانبی برای دریافت و ارسال فایل ها استفاده می کنید با استفاده از یک دستور داس می توانید متوجه شماره آی پی خود شوید. در ویندوز 98 با دستور Start>Run>command.com و در ویندوز ایکس پی با دستور Start>Run>cmd در هر دو حالت در پنجره مربوط فرمان netstat را بنویسید.
بدست آوردن شماره آی پی کار چندان سختی نیست و دانستن آن نیز کمک خاصی به شما نمی کند! در حقیقت اکثر کاربران اینترنت دارای آی پی های متغییر هستند که هر روز شماره آن تغییر می کند.

4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Status را پاک کنم؟
روش اول: دانلود نرم افزار Messy Stuff
روش دوم: با استفاده از دستور regedit و تغییر کدهای موجود در مسیر زیر:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Yahoo/Pager/profiles//Custom Msgs

5- چرا پیامهای آفلاین من بصورت خودکار پاک می شوند؟
از نسخه 5.6 و 6.0 در یاهو مسنجر این شرکت آفلاین ها را پس از یکبار مشاهده بصورت خودکار پاک می کند. اگر واقعاً به این گزینه احتیاج دارید می توانید از نسخه های قدیمی پیغام رسان یاهو مسنجر مثلاً 5.5 استفاده کنید. برای دریافت نسخه های قدیمی تر یاهو مسنجر سایت http://www.freddys-utilities.co.uk/mess55.php را ببینید.

6- چرا اشتراک (Acount) من بدلیل مشکل امنیتی (Security Reason) بسته شده است؟
در اکثر موارد پیام خطای مربوط به بسته شدن آی دی به آن دلیل است که شخصی سعی داشته است به آی دی شما وارد شود بدون آنکه پسورد آنرا را بداند. در این روش شخص مزاحم با استفاده از برنامه های موجود و یا بصورت دستی مرتباً سعی می کند به آی دی شما وارد شود و اینکار را به دفعات فراوان تکرار می کند. پس از آن سیستم امنیت یاهو متوجه شده و هرگونه ورود به آی دی شما را برای مدت 12 تا 48 ساعت بصورت موقت قفل می کند.
مناسب ترین راه برای باز کردن آی دی در چنین شرایطی استفاده از لینک http://login.yahoo.com/config/login می باشد. کافیست بدون هرگونه اشتباهی به آدرس بالا وارد شوید تا آی دی شما باز شود. اگر از بسته شدن آی دی شما بیش از 48 ساعت گذشته است و هنوز آی دی شما فقل می باشد سعی کنید با مسئولان بخش cc-advoc@yahoo-inc.com تماس برقرار کنید و محترمانه مشکل خود را مطرح کنید.
نکته دیگری که باید در رابطه با قفل شدن یک آی دی بدانید آن است که در برخی موارد هنگام استفاده از برنامه های مشابه یاهو مسنجر ،اگر نام یکی از دوستانتان را از لیست خود پاک کنید، این احتمال وجود دارد که یاهو آی دی مسنجر شما را برای مدتی قفل کند.

7- آیا کسی می تواند بدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم (WebCam) من را نگاه کند؟
مطمئن باشید پاسخ این سوال خیر است. تنها راهی که امکان دارد شخصی از وب کم شما استفاده نماید آن است که سیستم شما توسط یک تروجان آلوده شده باشد. فریب کاربرانی که تازه با محیط اینترنت آشنا شده اند شاید راه آسانی باشد با توجه به آنکه امروزه انواع فراوانی از این تروجان ها وجود دارد.
اگر یک تروجان در سیستم شما نصب شود فرد مهاجم می تواند علاوه بر در اختیار گرفتن کنترل سیستم شما متوجه اجرای برنامه های دیگری همچون یاهو مسنجر و وب کم نیز شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که سیستم شما به یک تروجان و یا ویروس آلوده نشده است آنرا با یک ویروس یاب مطمئن اسکن کنید.

8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیر نمایم؟
بله، برای دریافت اینگونه برنامه ها به آدرس http://www.bigblueball.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=731 مراجعه کنید.

9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
این امر می تواند به دلیل آن باشد که هنگام خروج از یاهو مسنجر تنظیمات در قسمت Conection بر روی Proxy قرار گرفته است.

10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
شما می توانید اشتراک یاهو خود را برای همیشه حذف نمایید اما باید توجه داشته باشید که پس از آن علاوه بر آی دی، ایمیل ها و صندوق پست الکترونیک و همچنین آلبوم عکس های یاهو ی شما نیز پاک می شوند. به محض آنکه اشتراک خود را حذف کردید، دیگر بازگشت آن امکان پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لینک http://help.yahoo.com/help/us/edit/edit-23.html را مشاهده کنید.

11- چگونه می توانم آی دی خود از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
در حال حاضر بهترین نرم افزار برای حذف آی دی خود از یاهو مسنجر دیگران "DenyBuddy" است که در سایت www.shiftthis.net/shifty.htm برای دانلود قرار دارد.

12- اگر در Chat Roomها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
اگر فکر می کنید در معرض حمله افراد خرابکار و مزاحم قرار گرفته اید و به محض ورود به اتاقهای گفتگوی یاهو مورد آزار آنها قرار می گیرید بهترین کار آن است که از طریق آدرس ایمیل abuse@yahoo.com نام آن افراد را گزارش کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.wiredpatrol.org مراجعه کنید.

13- از کجا می توان نسخه جاوا از یاهو مسنجر را دریافت کنم؟
به آسانی، برای دسترسی به نسخه جاوا از یاهو مسنجر تنها کافی است وارد صفحه http://messenger.yahoo.com/webmsgr/fmsgr.php شوید.





      

 نامحدود کردن واقعی کارت اینترنت

با انجام این روش میتوانید کارت اینترنت خود را زیاد کنید.برای انجام این کار بر روی کانکشن خود رفته و گزینه properties را انتخاب کنید سپس به روی گزینهadvanced بروید و گزینه settings را انتخاب کنید سپس در پنجره باز شده فایل edit را انتخاب کنید و در جای خالی بنویسدproxyserver_90 و ok کنید.پس از انجام مراحل هم کامپیوتر را ریستارت کنید.البته شما میتوانید عدد دیگری غیر از 90 بگذارید.

افزایش سرعت اینترنت

برای این منظور در رجیستری به دنبال فرمان زیر بگردید:HKEY_current_user/software/microsoft/windows/current_version/internet settings

سپس دنبال دو فایل maxconnectionsper1_0server و maxconnectionsperserver و مقدار اولی را a و مقدار دومی را 8 قرار دهید.

افزایش سرعت دانلود

برای افزایش سرعت دانلود در دسکتاپ راست کلیک کرده و وارد گزینه properties شوید سپس در پنجره desktop وارد گزینه customize desktop شوید و سپس منوی web

را انتخاب کنید و به بخش properties بروید و منوی download را انتخاب کنید و گزینه limit hard_disk usage for this page to: را روشن کرده و عدد آن را زیاد کنید.

 

روش 2 : 

اول بگردین فایل System.ini برای این کار می
بعد اونو باز کنید و دنبال [386enh] بگردید ...
بعد این دستورات رو بهش اضافه کنید و به همین صورت سیو کنید :

Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024
@ number = ( 3,1,4,1,5,9)
@ letters = ( " this", " is ", "a" , "test" )
$word , $ anther - word - ) = ( " one " , "two" )
woafont=dosapp.FON

البته مطالب بالا به خاطر فارسی بودن صفحات برعکس دیده می شود که اگه تو پرونده مورد نظر کپی کنید باید سمت راست باشه !
البته متن را باید در خط بعد از [386enh] تایپ کنید یعنی به این صورت
[386enh]
Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024
@ number = ( 3,1,4,1,5,9)
@ letters = ( " this", " is ", "a" , "test" )
$word , $ anther - word - ) = ( " one " , "two" )
woafont=dosapp.FON

یا
386enh]
Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024
@ number = ( 3,1,4,1,5,9)
@ letters = ( " this", " is ", "a" , "test" )
$word , $ anther - word - ) = ( " one " , "two" )
[woafont=dosapp.FON

 

 





      

ارتباط دو کامپیوتر از طریق خط تلفن

در این مبحث به آموزش ارتباط دو کامپیوتر که ترجیحا سیستم عامل ویندوز XP را دارند خواهیم پرداخت. در این ارتباط ما از Incoming Dial-Up Connection استفاده می کنیم. یقینا این تنها روش برای ارتباط میان دو سیستم نیست. شما می توانید از کابل link موازی یا سریال، USB، یا حتی تکنولوژی بی سیم مادون قرمز موسوم به Infrared و یا Bluetooth برای ارتباط، استفاده کنید.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از بیرون از منزل مثلا در اداره به کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید یا حتی برعکس؟ یا مثلا سایتی را طراحی کرده اید و اکنون می خواهید در یک زمان معین بدون انتقال آن به اینترنت، سرعت بارگذاری صفحات آن را به صاحب کار نشان دهید؟ یا از اینترنت دایمی اداره تان استفاده کنید؟ ( که خیلی ها رو دیدم همین کار رو انجام می دن و کلی ذوق می کنند ). یا به طور کلی تر از منابع متصل به سیستم مانند چاپگر یا اسکنر استفاده کنید؟

قبل از این که استارت کار را بزنیم توجه کنید که ویندوز XP در یک زمان از یک اتصال تلفنی و نه بیشتر استفاده می کند. اگر تعداد بیشتری سیستم را می خواهید از این طریق به هم وصل کنید باید سراغ Windows ۲۰۰۰ Server و یاWindows.Net Server ۲۰۰۳ را بگیرید. زیرا این ویندوزها هیچ محدودیتی ندارند و حتی به مراتب کار با آن ها جالب تر است.

بهتر است که بدانید در این وضعیت سرعت انتقال داده ها ما بین ۲۸.۸ تا Kbps ۳۳.۶ خواهد بود حتی اگر دو کامپیوتر از مودم های ۵۶ Kbps استفاده کنند، چرا که برای سرعت بالاتر باید بین شرکت مخابرات و کامپیوتر سرور خط تلفن دیجیتال E۱ و یا در خارج T۱ کشیده شده باشد.

البته این عمل ضعف بسیار بالایی دارد و آن هم مسائل امنیتی است که از طریق ترفندهای مختلف قابل حل است. هنگامی که یک Dialup Server را تنظیم می کنید، بصورت پیش گزیده، توانایی استفاده از منابع به اشتراک گذاشته شده تمام شبکه نیز داده می شود، و این موضوع هر چند جالب و مفید است اما می تواند بسیار خطرناک نیز باشد. البته تنها کاربرانی می توانند به یک کامپیوتر Dialup Server متصل شوند که برایشان سطح دسترسی تعریف شده باشد. اما چنان چه اسم و رمز کاربری تصادفا یا عمدا در اختیار یک فرد مشکل دار و با نیت سوء قرار گیرد، قطعا همه شبکه در خطر خواهد بود.

ضمنا سیستم فایل NTFS و تنظیم صحیح حق دسترسی ها می تواند مفید باشد، اما کافی نیست. علاوه بر این که اگر از دیوار آتش استفاده می کنید، کاربرد Dialup Server باعث رد شدن آن خواهد شد و هکرها به راحتی می توانند آن را دور بزنند و به شبکه نفوذ و اعمال خویش را تحقق بخشند. بنابراین در استفاده از آن دقت کنید و در شبکه های وسیع حتی الامکان از انجام آن خودداری کنید.

اما تنظیم سرور و استفاده از باز شماره گیری (Callback): به عنوان یک اصل بدیهی ابتدا از تنظیمات مودمتان و درستی کارکرد آن مطمئن شوید. سپس مراحل زیر را به دقت طی کنید:

۱) با یک حساب دارای سطح دسترسی مدیر ( Administrator) وارد ویندوز شوید.
۲) به قسمت Network Connections بروید ( به کنترل پانل و از آنجا Network Connections را انتخاب کنید).
۳) بر روی Create a new connection که در پانل سمت چپ واقع شده است، کلیک کنید. پنجره اولی که باز می شود برای خوش آمد گویی و معرفی است، کلید Next را بفشارید.
۴) در پنجره بعدی که مطابق شکل زیر است گزینه ی آخر یعنی Set up an advanced connection را انتخاب کنید و Next را بفشارید.

 
 

۵) در پنجره بعد گزینه ی اول را انتخاب و مجددا کلیک Next را بفشارید.

۶) در پنجره بعد مودمی را که می خواهید به درخواست های اتصال پا سخگو باشد، انتخاب کنید. دقت کنید که بر اساس تاکید خود مایکروسافت هم تنها یک اتصال همزمان ممکن است. از طریق کلید Properties هم می توانید ویژگی های مودم انتخاب شده را تغییر دهید . پیشنهاد می شود آن ها را در همان حالت دیفالت یا پیش فرض نگه دارید و با فشردن کلید Next به مرحله ی بعدی بروید.

۷) در پنجره بعدی باید معلوم کنید که آیا می خواهید VPN -Virtual Private Network را پشتیبانی کنید؟ بهتر است همان حالت دیفالت که No می باشد را انتخاب و به پنجره بعدی بروید.

۸) در این پنجره فهرست کاربران ویندوز نمایش داده می شود. می توانید از طریق فشردن کلید Add یک حساب کاربری در ان سیستم برای خود ایجاد کنید . پس از پر کردن فیلدهای کادر New User کلید Ok را بفشارید، هم اکنون حساب کاربرای شما ایجاد شده و در لیست قرار گرفته است به کمک کلید Properties می توانید رمزعبور کاربر را تغییر دهید . اما تب Callback که در این پنجره قرار گرفته برای چیست؟ همان گونه که از اسم آن پیداست اگر شما بازشماره گیری را فعال کنید، پس از اتصال شماره گیرنده به کامپیوتر و بررسی درستی اجازه ورود، ارتباط قطع می شود و Dialup Server با شماره هایی که از شماره گیرنده دریافت کرده است و یا شما تعیین کرده اید، تماس خواهد گرفت.

در این تب سه گزینه رادیویی وجود دارد اولی Do not allow callback که این امکان را غیر فعال می کند و بصورت دیفالت انتخاب شده است. دومی Allow the caller to set the callback number که اگر آن را انتخاب کنید پس از ارتباط پنجره ای ظاهر خواهد شد که تقاضای شماره تلفن می کند. این در مواقعی مفید است که بخواهید هزینه تماس بر عهده Dialup Server باشد.

گزینه سوم یعنی Allow use the following callback number نیز به شما این امکان را می دهد که از قبل شماره را مشخص کنید که از نظر امنیتی اهمیت دارد. در این حالت فقط از یکجا و با یک شماره تلفن می توان تماس گرفت و نه از جای دیگر.

۹) در پنجره بعدی گزینه های مربوط به شبکه نشان داده می شود. برای غیر فعال کردن امکان دسترسی به شبکه محلی، بر روی گزینه ی Internet Protocol - TCP/IP دو بار کلیک کنید و در پنجره ای که ظاهر می شود، گزینه Allow Callers to access my local area network را غیر فعال کنید. اگر از برنامه هایی استفاده می کنید که نیاز به دانستن شماره IP کامپیوتر مقابل دارند، مانند بازی های تحت شبکه و یا برنامه VNC می توانید در قسمت TCP/IP شماره IP مشخصی را برای کامپیوتر متصل شده تعیین کنید. در غیر اینصورت شماره به وسیله DHCP برنامه به صورت خودکار داده می شود.

۱۰) در این مرحله کار به اتمام می رسد و با فشار کلید Finish می توانید حاصل کار خود را که ایجاد یه Incoming ساده است در قسمت Network Connections ببینید.

حال شما به سراغ سیستم دیگر بروید و همان گونه که یک کانکشن دیال آپ برای اتصال به اینترت و آی اس پی تان در قبل می ساخته اید، ایجاد کنید. اینبار به جای کلمه عبور و اسم رمز مقادیر قبلی را که در بند ۸ ذکر شد وارد کنید و بجای تلفن، شماره تلفن Dialup Server را.

توجه! توجه! اگر پس از اتمام مراحل کار, مودم شما به تماس ها پاسخ نمی دهد به قسمت Properties مودمتان واز آنجا به تب Advanced بروید و در کادر Extra Initialization commands عبارت ats۰=x را وارد کنید که در آن x بیانگر تعداد زنگ هایی است که پس از آن مودم به تلفن پاسخ می دهد . برای مثال ats۰=۱ پس از یک زنگ به تلفن پاسخ می دهد .





      

عید غدیر، عید ولایت و امامت مولای خوبان و نیکان بر همه مبارک باد

 





      

قرار دادن تصویر دلخواه هنگام بالا آمدن ویندوز

 این روش برای ویندوز Xp قابل اجراست . برای قرار دادن عکس قبل از بالا آمدن ویندوز Xp  ابتدا به ریجستری ویندوز بروید .
بعد در ریجستری به آدرس زیر بروید :

HKEY_USERS  >  .DEFAULT  >  Control Panel  >  Desktop

 یک مقدار به نام Wallpaper از نوع String Value بسازید( با راست کلیک در سمت راست پنجره ) و آن را اجرا کنید و در کادر پنجره ی باز شده آدرس عکس مورد نظر رو قرار بدید ( مثلا: F:\images\1.bmp )  و اینتر بزنید. دقت داشته باشید که عکس باید یک تصویر با فرمت  bmp.  باشد.
حال اگر آدرس عکس رو درست وارد کرده باشید اون عکس قبل از اینکه ویندوز بالا بیاد نمایش داده می شه .

موفق و سربلند باشید

 





      

چگونه کارتریج پرینتر های Inkjet را نگهداری کنیم

پرینترهای Inkjet فوق العاده ارزان هستند و قیمتی پایین دارند ، ضمن آنکه هم پرینتر رنگی هستند ، هم اسکنر و هم دستگاه کپی .
اما قیمت کارتریج های جوهر آنها نسبت به قیمتشان بسیار گران است . اگر پرینتر را به قیمت 200 دلار میخرید ، قیمت دو کارتریج سیاه و دیگری رنگی آن نزدیک به 100 دلار می شود . که حتی برای خرید هر 3 ماه یکبار هم گران بنظر می رسد . لذا اکثر توجهات بجای حفظ و نگهداری از پرینترها ، به کارتریجها معطوف شده است .
قابل ذکر است که این کارتریجها را می توان پر کرد که قیمت هر بار شارژ (هر دو) چیزی معادل 50 دلار میشود که صرفه جویی خوبی را در بر دارد . اما باید توجه کنید که وقتی کارتریج جوهر تمام میشود یا نزدیک تمام شدن است اگر دقت لازم را در نگه داری از آن بعمل نیاورید ، سریعا خشک شده و دیگر نمی توان آنرا پر کرد . بدین ترتیب مجبور هستید پول بیشتری برای خرید دو عدد کارتریج نو صرف کنید . پس وقتی اولین آثار اتمام جوهر هر کدام از کارتریجهای رنگی یا سیاه را مشاهده کرده ، وقت را تلف نکنید و سریعا آن کارتریج را از پرینتر خارج کرده و به روش زیر بسته بندی کنید تا به دست کسی برسانید که بتواند آنرا برایتان شارژ کند . اگر خودتان هم میتوانید کار شارژ را انجام دهید ، چه بهتر ، باز هم صرفه جویی کرده اید .

برای بسته بندی هر کارتریج بصورت جداگانه به وسایل زیر نیاز دارید :

1- یک عدد کیسه پلاستیکی زیپ دار (زیپ لاک)
2- یک نوار باریک (30 در 2 سانتیمتر) از پارچه کرکی یا کاغذ کاهی نسبتا کلفت یا دستمال کاغذی کلفت
3- یک عدد کش حلقه ای

روش بسته بندی به شرح زیر است:

1- کارتریج خالی را از پرینتر خارج کنید .
2- نوار باریک را چند تا کنید تا به اندازه طول حدود 3 سانتی متر کوچک شود . آنرا خیس کنید . این خیسی باید حاوی آب باشد اما چکه نکند .
3- کارتریج و نوار خیس شده را در پلاستیک قرار دهید . توجه کنید که نوار خیس کافی است به بدنه کارتریج بچسبد و نباید هیچگونه تماسی با هد چاپ یا قسمت های جوهری کارتریج داشته باشد . وظیفه این نوار خیس ، مرطوب نگهداشتن داخل پلاستیک است .
4- کیسه را بسته و زیپ آنرا خوب ببندید .
5- با کش دور پلاستیک را مهار کنید .
6- هرچه سریعتر نسبت به شارژ آن اقدام کنید .
اگر نتوانستید کارتریج را به موقع شارژ کنید لازم است تا نوار کاغذی را حداقل هفته ای یکبار مجدا خیس کنید .

پس به نکات مهم زیر دقت کنید:

1- به محض تمام شدن جوهر کارتریج ، آنرا از پرینتر خارج کرده و در کیسه پلاستیکی قرار دهید . در غیر اینصورت کارتریج سریعا خشک شده و باید بدور انداخته شود .
2- در کارتریج رنگی ، به محض اتمام اولین رنگ ، کارتریج را بسته بندی کنید . تغییر رنگ طبیعی تصاویر به شما کمک میکند تا متوجه اتمام یک رنگ شوید .
3- اگر هرچه سریعتر کارتریج را پر کنید ، شانس کار مجدد با آنرا خواهید داشت .





      

Bluetooth چیست؟

مقدمه - بلوتوث چیست ؟
به تازگی پس از یک سمینار عصرانه به خانه باز گشته اید ، Notebook تان در کیف تان قرار دارد Personal Digital Assistant خود را به کمر بسته اید و تلفن همراه تان در جیب جای دارد.
در سمینار امروز یادداشتهایی را در Notebook خود نوشته اید ، همین که به خانه می رسید و از کنار چاپگر جوهر افشان خود عبور می کنید Notebook ، چاپگر را پیدا می کند و به طور خودکار یادداشتهای سمینار را به چاپگر ارسال می کند و آنها روی کاغذ چاپ می شوند . درهمین حال ، PDA شما کامپیوتر رومیزی را تشخیص می دهد و درخواست می کند که دفتر تلفن و برنامه روزانه شما را Update شود . هم چنین همه پیامهای ایمیلی را که ارجهیت آنها را تعیین کرده اید درخواست می کند . همه این کارها در زمانی رخ می دهد که کت خود را در می آورید و برای نوشیدن یک نوشابه به طرف یخچال می روید . در عرض چند دقیقه ، تلفن همراه شما بوق می زند تا به شما اطلاع دهد که عملیات چاپ یادداشتها تمام شده است . به طرف چاپگر رفته و یادداشتها را می خوانید بلافاصله پس از آن PDA شما بوق می زند تا به شما بگوید که دفترچه تلفن و برنامه روزانه شما را Update کرده است و شما ایمیل جدید دارید .
به دنیای بلوتوث خوش آمدید :
بلوتوث یک فناوری بی سیم کوتاه برد است که به تلفنهای همراه ، PDA ، کامپیوترها ، دستگاههای ضبط و پخش استریو ، لوازم خانگی ، اتومبیلها و همه وسایل دیگری که می توانید ارتباط آنها را با یکدیگر فکر کنید امکان ارتباط می دهد .

● توضیح بلوتوث
بلوتوث یک رشتـه خصوصیت بی سیم است که ارتباطات کوتاه برد بین وسایل مجهز به تراشه های کوچک و اختصاصی بلوتوث را تعریف می کند . بلوتوث فقط کابلها را حذف نمی کند ، بلکه یک روش بی سیم برای وصل کردن کامپیوتر ها با همه وسایل همراه الکترونیکی فراهم می سازد و شبکه های کامپیوتری کوچک و خصوصی مشهور به PAN یا (Personal Area Network) یا شبکه شخصی را بوجود می آورد .
بلوتوث یک زبان مشترک بین وسایل مختلف می سازد که به آنها امکان می دهد که به آسانی با هم ارتباط برقرار کنند و بهم وصل شوند . وسایل مجهز به تراشه های بلوتوث حدود 10 متر برد دارند و می توانند داده ها در سرعت 720 کیلوبایت در ثانیه از طریق دیوار ها ، کیف ها و پوشاک انتقال دهند . هیجان انگیزتر آنکه اتصال دادن بین وسایل بلوتوث می تواند بدون دخالت مستقیم ما انجام بگیرد . وقتی دو وسیله مجهز به تراشه های بلوتوث نزدیک یکدیگر می رسند ، نرم افزار نهاده شده در تراشه های فرستنده / گیرنده (Server / Client) بلوتوث به طور خودکار یک ارتباط را برقرار می سازد و داده ها را نقل و انتقال می دهد .
با این همه برد کوتاه و سرعت محدود بلوتوث باعث شده است که برای شبکه های محلی (LAN) بی سیم مرسوم کمتر باشد، چون این شبکه های کامپیوتری معمولاً بیش از 10 متری بلوتوث فاصله دارند و برد سرعتی آنها 10 تا 100 متر مگابایت در ثانیه است .

● تاریخچه بلوتوث
فکر اولیه بلوتوث در شرکت موبایل اریکسون در سال 1994 شکل گرفت . اریکسون که یک شرکت سوئدی ارتباطات راه دور است – در آن زمان در حال ساخت یک ارتباط رادیویی کم مصرف ، کم هزینه بین تلفن های همراه و یک گوشی بی سیم بود .
کار مهندسی در سال 1995 شروع شد و فکر اولیه به فراتر از تلفنهای همراه و گوشی های آنها توسعه یافت تا شامل همه انواع وسایل همراه شود ، با هدف ساخت شبکه های شخصی کوچک از وسایل مختلف در طول این زمان ، اریکسون نام “بلوتوث” (یک پادشاه دانمارکی) گرفت که بین سالهای 940 و 981 میلادی می زیست .
شاهِ هارالد در دوره حکومت خود که یک وایکینگ بود – به طور صلح آمیز ، دانمارک ، سوئد جنوبی و نروژ شمالی را متحد کرد . این کار به او شهرت یک پادشاه ماهر در ارتباط و مذاکره را در تاریخ داد . برای اریکسون ، اسم بلوتوث برای فناوری داده شده که امیدوار بود بتواند به طور صلح آمیز وسایل مختلف را متحد کند، مناسب بود .
اریکسون می دانست که اگر فقط یک شرکت این استاندارد ها را حمایت کند هرگز موفق نخواهد شد . در سال 1998 ، اریکسون یک موافقت نامه با IBM ، اینتل ،نوکیا ، 3com ، توشیبا و مایکروسافت امضا کرد و گروه Bluetooth SIG را به وجود آورد . هدف این گروه نظارت بر پیشرفت بلوتوث و عمومی ساختن آن بود .

● بلوتوث چگونه کار می کند ؟
یکی از جالب ترین نکات درباره این استاندارد روشی است که وسایل مجهز به تراشه های بلوتوث به طور خودکار یکدیگر را تشخیص می دهند ، ارتباط برقرار می کنند و داده ها را به دستور شما یا بدون دخالت شما انتقال می دهند .
در خصوصیات بلوتوث یک ارتباط رادیویی با برد کوتاه تعریف شده است . این استاندارد هم چنین یک برد متوسط 100 متری را تعریف کرده است ، اما به ندرت به کار می رود ، چون به توان التریکی و هزینه بیشتری نیاز دارد .
هر وسیله بلوتوث حاوی یک تراشه فرستنده / گیرنده مربعی 4 سانتیمتری است که در باند فرکانس رادیویی (ISM (Industrial Scientific Medical یا صنعتی ، علمی ، پزشکی از 40/2 گیگاهرتز تا 48/2 گیگاهرتز عمل می کند . سازندگان و طراحان این فرکانس را بدین لحاظ انتخاب کردند که در سراسر جهان به رایگان در دسترس است و محدودیتهای داشتن مجوز را ندارند .
باند ISM به 79 کانال تقسیم می شود که هر کدام پهنای باند یک مگاهرتزی دارند که این باند رایگان است . بلوتوث از لحاظ نظری پهنای باند یک مگابایت در ثانیه را دارد ، که سرعتی نزدیک به 723 کیلوبیت در ثانیه است. این سرعت خیلی بالا نیست ، اما برای انتقال داده ها بین وسایل دستی و دسترسی به اینترنت کاملاً کافی است .





      

 

بعضی ها وقتی کاری داشته باشند دوستت هستند
بعضی ها وقتی گیر می کنند دوستت هستند
بعضی ها نیستند و وقتی هم هستند بهتر است نباشند
بعضی ها نیستند و ادای بودن در می آورند
بعضی ها در عین بودن هرگز نیستند
بعضی های دیگر هم به طور کلی هستند ولی آدم نیستند
آنهای دیگری هم که آدم هستند نیستند

 

برگرفته از وبلاگ دوست گرامی

http://harfno.parsiblog.com





      

سلام

حالتون چطوره

واقعا دلتون میاد هر روز می آیید توی سایت و بازدید می کنید و از مطالبش کپی می کنید

اونوقت نظری نمیدید

مخصوصا عکس زیبای حرم امام حسین رو میگم

 





      
یا حسین
پنج شنبه 85/9/16 | جواد وکیلی

 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین





      
   1   2      >