سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی
دیدنی
یکشنبه 86/8/6 | جواد وکیلی

تصاویر جالب و دیدنی از موس و کیبورد

دانلود





      
DDR3 چیست؟
چهارشنبه 86/7/25 | جواد وکیلی

DDR3 چیست؟

DDR3 حافظه ی جدیدی از سری حافظه های SDRAM هست که نام کامل آن (Double Data Rate 3 Synchronous Dynamic Random Access Memory) هست قرار است جایگزین حافظه های DDR2 شود که به تازگی مصرف زیادی پیدا کرده است.

سازندگان این حافظه قول دادند که DDR3 40 % کمتر از حافظه های DDR2 که الان در بازار هست مصرف برق داشته باشد و قرار است این حافظه با تکنولوژی 90 نانومتری ساخته شود که باعث می شود مصرف پایین تز داشته باشد ( DDR 2.5 ولت و در DDR2 1.8 ولت و در DDR3 به 1.5 ولت رسیده است . ) و با استفاده از دو ردیف ترانزیستور مشکل حال حاضر را حل کرده است.
پهنای
prefetch buffer هم در این حافظه ها به 8 بین رسیده است که در DDR2 4 بیت و این پهنای در DDR 2 بین می باشد . prefetch buffer نهان گاهی است در حافظه های امروزی برای ذخیره کردن و نگه داشتن اطلاعاتی که به آن ها نیاز نیست نگه داری شود . که این باعث سرعت بیشتر جواب گویی رم و بهتر کار کردن آن در پردازش این اطلاعات است.
کار موثری که این حافظه در انتقال اطلاعات انجام می دهد سرعتی برابر 400-800 مگاهرتز هست که در حافظه های
DDR2 این سرعت ساعت برابر 200- 533 مگاهرتز و در حافظه های DDR برابر 100-300 مگاهرتز این سرعت ساعت بود . همچنین پهنای باندی که پردازنده های DDR3 برابر با 800-1600 مگارهرتز شده است عمل بسیاری مهمی در کارهای گرافیکی هست به دلیل اینکه این پهنای باند برای پردازش بین فریم ها ضروری است.
اولین نمونه
DDR3 در اولایل 2005 آمد ولی در اواسط سال 2006 بود . در این هنگام اینتل بلافاصله اعلام کرد که اینتل در اواخر سال 2007 پردازنده ها و سیستم های پشتیبان کننده ی این حافظه را عرضه خواهد کرد . در این راستا AMD هم در برنامه ی خود در DDR3 وسیستم های مورد پشتیبانی آن را در 2008 عرضه می کند.

 

 





      

آشنایی مختصری با مفاهیم Streaming Media

معمولا فایلهای استریم را روی سرورهای مخصوص قرار می دهند که  امکان دانلودوجود ندارد و در واقع تنها می توان با نرم افزار مخصوص نسبت به پخش آنها اقدام کرد نرم افزارهایی مثل RealPlayer  ,Windows Media Player همانطور که میدانید فایلهای معمولی در اینترنت روی پروتکل HTTP یا FTP قرار میگیرند.

ولی فایلهای استریم مخصوص هر شرکتی برای خودشان پروتکل خاص دارند. مثلا ماکروسافت پروتکل mms را تهیه کرده که این پروتکل خود بر دو نوع استTCP و HTTP شرکت Real هم پروتکل PNM/RTSP را برای خود تهیه کرده است. همچنین شرکت اپل از PNM استفاده می کند. البته پروتکل های دیگری هم از قبیل MMSU, MMST موجود هستند.
روش پخش این فایلهای استریم هم بسیار ساده است. ابتدا فایلهای مورد نظر برای پخش بر روی سرور مخصوص قرار می گیرند. سپس یک فایل مانند
Shortcut های ویندوز تهیه می شود که در آن آدرس فایل اصلی قرار داده شده است. سپس هنگام پخش، ابتدا این فایل کوچک دانلود می شود و به کمک برنامه مخصوص (مثلا Real (Playerباز می شود و فایل اصلی که آدرس آن در همین فایل کوچک نوشته شده است شروع به دانلود و پخش شدن می کند.
اکثر فایلهای استریم به حداکثر پهنای باند نیاز دارند و ممکن است چند استریم برای سرعتهای مختلف در یک فایل وجود داشته باشد. میتوان آن فایل را بطور کامل دانلود کرده و فقط همان کلیپ سرعت بالا را تماشا کرد.

تفاوت Streaming و Download:

 Download در واقع همان عمل کپی را انجام می دهد ، کپی یک فایل از روی سرور بر H.D.D کامپیوتر شما.

- مزیت Download: استفاده از فایل دانلود شده به دفعات
- اشکال
Download: تا زمانی که دانلود کامل نشده باشد امکان دستیابی وجود ندارد.


اما در
Streaming به جای آنکه منتظر بما نید تا کل Video  کپی شود به محض اینکه اولین تکه آن را دریافت کردیم ، آنرا نمایش می دهد و این همان مفهوم Streaming  است که محتوی نمایش داده شده از یک سرور روی شبکه دریافت می شود و روی Hard بافر میگردد.

- مزیت Streaming:  با Streaming media  میتوان در همان لحظه از تماشای فیلم لذت برد و انتظاری که برای دانلود لازم است نیز وجود ندارد و همه کنترلرهای Playback مثل  Play ، Pause ، Stop ، Rewind و.... را نیز دارا می باشد.
- اشکال
Streaming :Real-time Playback صدا وتصویر بسیار وابسته به Bitrate  محتوی وپهنای باندی است که روی شبکه مهیا است.

 





      

عید سعید فطر مبارک

 





      

وداع رمضان

چشم به هم زدیم ماه رمضان هم رفت ... البته به قول یکی از آشنایان که میگه:(( ماه رمضان همیشه هست و دوباره میاد .. این ما هستیم که معلوم نیست سال دیگه زنده باشیم و توفیق درک این ماه عظیم و با برکت را داشته باشیم ، یا نه....))

انشاءالله هر کدوم تونسته باشیم به اندازه کافی از این ماه ره توشه کسب کرده باشیم ...