سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی
قضاوت زود
یکشنبه 91/10/17 | جواد وکیلی

داستان کوتاه و زیبا از قضاوت زود

مرد مسنی به همراه پسر 25 ساله اش در قطار نشسته بود. در حالی که مسافران در صندلیهای خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد ..به محض شروع حرکت قطار پسر 25 ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد .

دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس میکرد فریاد زد : پدر نگاه کن درختها حرکت میکنن. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد . کنار مرد جوان، زوج جوانی نشسته بودند که حرفهای پدر و پسر را می شنیدند و از حرکات پسر جوان که مانند یک کودک 5 ساله رفتار میکرد، متعجب شده بودند…

ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد: پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت میکنند . زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه میکردند . باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید . او با لذت آن را لمس کرد و چشمهایش را بست و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن باران میبارد، آب روی من چکید .زوج جوان دیگر طاقت نیاورند و از مرد مسن پرسیدند: چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمیکنید ؟مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر میگردیم. امروز پسر من برای اولین بار در زندگی میتواند ببیند.





      

شعری در خصوص فرهنگ رانندگی در ایران تقدیم به همه اونائی که اینجوری هستن!!!

 


اگــــه یـه روز رفتی یــه جــــای دنیــــا
واسه خـودت ماشین خریدی اونجــــــا

یه چی بخر شبیه پیکـــــان بــــــــاشه
صندلیاش مدل جـــــوانـــــان بــــــاشه

وقتی کـــه پشت فـرمونش نشستـی
خواستی بفهمن کـه کجایی هستـی

اوّل کــــــــــار واســــــــه جـــلو پنجـره
یــــــه نعل اسب عــــالی یـــــادت نـره

یـــه وخ خیــــال نکن حـــاجیت جــواده
اون ورِ دنیـــــــــا بــد نظـــر زیـــــــــاده

تسبـیــــحتــو بـــپـیـــچ بدور شصــتـت
موبـــایلــــتم در آر بگیـــر تـــو دستــت

رعــــــــــــــــایت حــق تقــــدم بــــــده
گـــــــــازو بــگیر به هچکی ام راه نـــده

بـا هر کی خواس جلــــو بیفته لـج کن
برو جلوش فرمــونــــو فوری کـــج کـن

یـه دفـه مثــل اسـب وحشی رم کـــن
روی تـمــــــوم آدمـــــــا رو کـــم کـــن

همیشه دوبلـه واستـا راهـو ســـد کن
افسر اگــــــه نبــود چراغـــــــو رد کـن

سبقتو هر جور کــه دلـت خواس بگیـر
از چپ اگــــه مشکــــله از راس بگـیــر

تـــــا می بیـنی راه نمیـرن جمـــــاعت
لایی بکش بــــــرو بــا انـــد ســــرعت

نذار کسی تـــــــورو معـــطـل کنـــــــه
هیچکی نباید بـــا تـــو کـل کــل کنــــه

پشت چـــراغ اگه جلوت واســـــــتـادن
چــراغ که سبــز شد یــهو بـــــوق بـزن

تمــــــــوم آدمــــا بــــه جـــز تــــو خُـلن
نمیــــــــدونن چـــــــراغ چـــــیه مُنگُـلن

همه به جــز تو دست و پـــــــا چُلُـفتن
بـــــوق نـــزنی مـمـکــــنه راه نیــــفتن

راستی کــــــــمربنـــدتـو هــیچوخ نبـند
محل نده بـــــــــه این چیــزای چـــــرنـد

هر کی کمر بندشو بسته هــــــــو کـن
خودت فقـــط روی شکـم ولـــــــــو کـن

همینجوری کـــــه پشت رل نشـستی
بذار هـمه خیــــــــال کنن کــــه بستی

گشنه شدی یه مــــوقه پشــت فرمون
یــه چی بذار تــــــــــو دهنت بلمبــــون

دستــتو بیـــرون ببـــــــــــر از پنجـــــره
هر چقد آشغال داری شـــــوت کن بره

تخـمه اگـــه خوردی لُپاتـــــــــو پُف کن
پوستشو تـا هر جـــا که میره تُــف کن





      

ماجرای شنیدنی شیخ و مریدانش


آورده اند روزی شیخ و مریدان در کوهستان سفر می کردندی و به ریل قطاری رسیدندی که ریزش کوه آن را بند آورده بودی. و ناگهان صدای قطاری از دور شنیده شد. شیخ فریاد برآورد که جامه ها بدرید و آتش بزنید که این داستان را قبلن بدجوری شنیده ام. و مریدان و شیخ در حالی که جامه ها را آتش زده و فریاد می زدند ، به سمت قطار حرکت کردندی. مریدی گفت:" یا شیخ ! نباید انگشت مان را در سوراخی فرو ببریم؟" شیخ گفت:" نه! حیف نان! آن یک ‏داستان دیگر است  ." راننده ی قطار که از دور گروهی را لخت دید که فریاد می زنند، فکر کرد که به دزدان زمینی سومالی برخورد کرده و تخت گاز داد و قطار به سرعت به کوه خوردی و همه ی سرنشینان جان به جان آفرین مردند. شیخ و مریدان ایستادند و شیخ رو به مریدان گفت:" قاعدتن نباید این طور می شد!" سپس رو به پخمه کردی و گفت:"تو چرا لباست را در نیاوردی و آتش نزدی؟" پخمه گفت:"آخر الان سرظهر است! گفتم شاید همین طوری هم ما را ببینند و نیازی نباشد!"







      
من و اسد
چهارشنبه 91/9/29 | جواد وکیلی

عکس من و اسد شیرازی 

دوست قدیمی دوران کودکی که بعد از 22 سال چند روزی را از پاکستان به گرگان آمد.

این هم عکس برادر کوچکترش ..مهدی که الان حدود 32 سالی باید باشه...


 





      

امیرمحمد و خواهر کوچولوی 3 ماهه نازنین زهرا

(برادر زاده های من)

 

 





      

انجام محاسبات با سرعت10 کوادریلیون در ثانیه با ابر رایانه میرا

 

(( کوادریلیون برابر است با یک میلیون برابر میلیارد) هزار میلیون میلیون

 

این ابر رایانه "میرا" نامیده میشود و به عنوان نسل سوم در یک خط از ابر رایاانه ها شناخته شده است و از نظر عملکرد در صدر نمودار قرار می گیرد.(متعلق یه شرکت آی بی ام و در بین 500 کامپیوتر سریع جهان در ردیف سوم قرار دارد)
ابر رایانه ی میرا قادر خواهد بود که محاسباتی با سرعت 10 کودریلیون در ثانیه انجام دهد و اگر فردی برای حل مسئله به مدت دو هفته زمان نیاز داشته باشد این ابررایانه آن را در عرض یک ثانیه حل خواهد کرد.

ابررایانه ی میرا با توجه به سرعت زیادی که در محاسبات دارد می توان، از آن به عنوان پله ای برای رسیدن به اهداف بزرگتر نیز استفاده کرد وهم چنین دانشمندان از میرا برای کاربردهایی چون انفجار ستاره ها،انرژی هسته ای،تغییر آب و هوا و موتورهای جت در نظر گرفته اند.
در حال حاضر دو ردیف از قفسه های آن ساخته شده است و در بین 100 ابر رایانه ی موجود در جهان به عنوان سریع ترین ابررایانه ی موجود در جهان شناخته شده است

به گزارش گروه فناوری اطلاعات هیتنا، ابر رایانه ی فعلی که توسط آرگون ساخته شده است دارای 786/432 هسته است در صورتی که یک لپ تاپ معمولی دارای دو هسته است و اگر شما به این رایانه دسترسی پیدا کنید سرعتی به اندازه ی 2000 برابر سرعت exascale خواهید داشت.
ساختمان میرا با استفاده از آب سرد و هوای سرد ساخته شده است که دراطراف پردازنده در حال گردش می باشد در میرا لوله های مسی ،آب سرد را به طور مستقیم در کنار تراشه ها حرکت می دهند که موجب صرفه جویی در قدرت میرا می شود وهم چنین از وجود خنک کننده ی اضافی در میرا صرف نظر کرده اند وهم چنین تراشه های حافظه و پردازنده ها به طورمستقیم بر روی کارت متصل شده اند که این کار نیز به عنوان یکی دیگر از روش های صرفه جویی برای ذخیره سازی داده ها می باشد به این صورت که در پشت حافظه ذخیره شده و با گذشت زمان تراشه را می پوشاند ودر اطراف کارت ذخیره می شوند

میرا نیز نسبت به ابر رایانه های موجود دارای تعداد هسته های بیشتری بر روی تراشه ها است . بدین ترتیب فاصله ی موجود بین داده ها وتراشه ها، موجب صرفه جویی درانرژی از دست رفته در هنگام نقل و انتقالات داده ها در مسافت های طولانی می شود. هر سیستم پیچیده ای که توسط انسان ساخته می شود ممکن است با شکست مواجه شود از آن جا که میرا هسته های زیادی دارد امکان اشتباهات زیادی در آن وجود دارد به طوری که خطای یک یا دو هسته می تواند کار را متوقف نماید.
بنابر این ابررایانه میرا دارای یک تیم نرم افزار است که به کاربران برای انطباق کدهای خود برای اجرای برنامه های علمی و هم چنین رفع اشکالات غیره منتظره کمک نماید

تحقیقات و برنامه های پیشرفته بر روی میرا به نسل بعدی از ابر رایانه ها برای کمک به پیشبرد در زمینه ی علوم کامپیوتر و ساخت کامپیوتر های سریعتر و با مصرف انرژی کمتر کمک خواهد کرد.


برای دیدن مشخصات رایانه فوق سریع میرا بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لینک IBM MIRA

 





      

این فناوری در حال حاضر در نقاط مختلف شهر تهران و اماکن عمومی از جمله سینماها، مراکز خرید، فرهنگسراها، سرای محلات، پایانه های مسافربری، کتابخانه ها، بانک ها، دفاتر خدمات الکترونیک و مترو راه اندازی شده است.

این سرویس به مشترکان این امکان را می دهد که از طریق موبایل، لپ تاپ، تبلت و یا هر دستگاه مجهز به فناوری وای فای - wifi - به اینترنت متصل شوند.

ناصر اصفهانی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت که این سرویس را برای نخستین بار در کشور عرضه کرده در جمع خبرنگاران از جمله مزیتهای این سرویس را اتصال آسان و رایگان به روش وای فای و استفاده از یک حساب کاربری در کل شبکه و عدم نیاز به مودم و نرم افزار عنوان کرد.

وی گفت : مشترکان برای استفاده از این سرویس باید واژه وایمو "wimo " را به شماره 30009466 از طریق موبایلشان پیامک و پس از مدت کوتاهی نام کاربردی و رمز عبور برای استفاده از سرویس اینترنت را دریافت کنند.

اصفهانی با تاکید براینکه پس از این مرحله، مشترک وای فای دستگاه خود را روشن کرده و از فهرست شبکه های بی سیم، wimo را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق مرورگر وب وارد می کند، ادامه داد: این سرویس برای موارد ضروری و استفاده کوتاه کاربران راه اندازی شده است و استفاده از آن تا یک ساعت به صورت رایگان است؛ اما چنانچه کاربران بخواهند بیش از این از اینترنت استفاده کنند لازم است که کارت شارژ این سرویس را از مراکز معتبر و یا پایگاه اینترنتی وایمو به نشانی www.wimo.ir  دریافت کنند.

وی با بیان اینکه افزایش سرعت و نقاط تحت پوشش از جمله مزایای وایمو نسبت به سرویس های مشابه است، خاطرنشان کرد: این سرویس بی سیم محلی در حال حاضر فقط در فضاهای بسته ارائه می شود اما درخواست بررسی این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده ایم و به صورت جدی از آنها خواسته ایم تا تفاوت ارائه سرویس در فضای بسته و باز را مشخص کنند زیرا این موضوع برای خود ما نیز نامفهوم باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت با بیان اینکه دولت از بابت حق پروانه این شرکت سالانه 20 تا 30 میلیارد تومان دریافت می کند اما اگر این میزان صرف توسعه وایمکس می شد نتیجه بهتری را به همراه داشت ادامه داد: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خواست کرده ایم که در منطق تعرفه گذاری های سرویس وایمکس بررسی های مجددی انجام دهد چرا که منطق این نظام تعرفه گذاری با اشکالاتی همراه است.





      

شرکت رایانه ای بین المللی IBM اظهار داشت که باید راهی برای انتقال میزان قابل توجهی از اطلاعات بین پردازشگرها در سرورهای رایانه ای با سرعت بالاتر از سرعت کنونی ارائه می شد.

این تراشه ها ارائه کننده قدرت محاسباتی بالایی است. یک کارشناس اظهار داشت که اهمیت این نوآوری در این است که این نوآوری درمیان دیگر گزینه ها بسیار کم هزینه تر بوده است.

جزئیات تولید این تراشه قرار است در همایش بین المللی دستگاه های الکترون که در فلوریدا برگزار می شود به صورت مشروح ارائه شود.

گروه تولید کننده این تراشه اظهار داشتند که استفاده از نور به جای جریان الکترونها برای انتقال اطلاعات دو مزیت مهم دارد. یکی این که این اطلاعات را می توان به فاصله های دورتر بین بخشهای مختلف یک مرکز سرور فرستاد بدون این که نگران از دست رفتن اطلاعات باشیم.

مزیت دوم این که سرعت انتقال اطلاعات سریع تر می شود؛ چرا که نور برای انتقال اطلاعات بیشتر و به طور همزمان به کار گرفته می شود.

مراکز اطلاعات تاکنون استفاده از کابلهای نوری را برای تبادل اطلاعات میان شبکه های تراشه های رایانه ای به جای کابلهای مسی آغاز کرده اند، اما در حال حاضر آنها نیازمند تجهیزات خاصی برای تبدیل اطلاعات رمزگذاری شده نوری به نسخه الکتریکی نیاز دارند تا این پردازشگرها بتوانند از آنها استفاده کنند.

شرکت IBM این امر را برای فرآیند تبدیل و تغییر فراهم کرده است تا این فراید روی یک تراشه رایانه که دربرگیرنده مولفه های نوری کنارهم با جریانهای الکتریکی در همان قطعه از سیلیکون است، صورت پذیرد و این تبدیل و تغییر برای تولید انبوه با هزینه اندک قابل انجام است.

دکتر سولمون آصف دانشمند نانواوپتیک در مرکز تحقیقات IBM در رابطه با علت سومند بودن این امر اظهار داشت: وقتی که می خواهید یک جستجوی اینترنتی انجام دهید، اطلاعات شما به یک مرکز داده ها و اطلاعات ارسال می شود که تنها روی یک تراشه نیست بلکه روی شبکه ای از تراشه ها منتقل می شود.

وی افزود: این اطلاعات ممکن است میان این مرکز داده های بزرگ توزیع شود. پرسش این است که چگونه این تراشه ها با هم ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط چگونه می تواند با تمام سرعت ممکن صورت پذیرد، چرا که شما که در آن درحال جستجوی اینترنتی خود هستید خواستار به دست آوردن سریع نتایج جستجوی خود هستند.

دکتر سولمون آصف یادآور شد: با فناوری کنونی انتقال اطلاعات بسیار زیاد در شبکه منتقل می شود بسیار دشوار است. با فناوری جدید می توان این جستجو را سریع تر کرد تا از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

هرکدام از این تراشه ها دربرگیرنده تعدادی کانال است که IBM تعداد آنها را به طور جزئی مشخص نمی کند و این کانال ها اطلاعات کدگذاری شده نوری را با سرعت بالای 25 گیگابایت در ثانیه منتقل می کنند.

این شرکت اظهار داشته است که انتقال اطلاعات از این طریق صدها برابر سریع تر از فناوریهای کنونی خواهد شد.

 

لپ کلام اینکه حدود 6 تا دی وی دی را میشه در 1 ثانیه کپی یا انتقال داد.





      

مغز انسان، تقریبا به عنوان پیچیده ترین سیستم در جهان کنونی، یکی از کم مصرف ترین سیستم ها نیز محسوب می شود. چرا که می تواند بطور همزمان، هزاران اطلاعات از حسگرها دریافت نموده، آن ها را تفسیر کرده و به تمامی آن ها، بطور مناسب و در زمانی کوتاه پاسخ دهد، در حالی که منبع تامین انرژی این فرآیند ها، تنها 20 وات مصرف انرژی دارد. طبق تخمین های شرکت آی بی ام، مصرف انرژی کامپیوتری که مجموعه فرایندهایی با این وسعت و پیچیدگی های مشابه را به اجرا در آورد، حدود 100 مگاوات خواهد بود. شرکت آی بی ام، با استفاده از سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان و خلق یک معماری اجزای کامپیوتر بسیار کم مصرف، با شبیه سازی 530 بیلیون نورون و 100 تریلیون سیناپس، رقمی برابر تعداد نورون ها و سیناپس های مغز انسان، گامی بسیار مهم و موثر در مسیر ساخت مغز مصنوعی انسان برداشته است.
بدیهی است که بکارگیری یک سیستم، با این میزان مصرف انرژی، غیرعملی و ناکارآمد خواهد بود. بنابراین، یافتن راه چاره ای برای حل این مشکل، بسیار ضروری بنظر می رسد. راه حل شرکت آی بی ام، استفاده از "محاسبات درکی و شناختی" است. این سیستم که به تازگی اختراع شده و مورد استفاده قرار گرفته است، تازه ترین کشفیات در زمینه های علوم عصبی، نانوتکنولوژی و ابرکامپیوترها را بطور تلفیقی مورد استفاده قرار داده است.





      

مضرات استفاده زیاد از کامپیوتر و اینترنت

 

مضرات استفاده نادرست از موس
استفاده اشتباه و دائم از ماوس هنگام کار با رایانه می‌تواند به دست کاربران صدمه وارد کند.
درد، ناتوانی و لرزش و بی حسی ساعد و دست نخستین نشانه‌های فشار بیش از حد به تاندون‌ها و عصب‌ها به دنبال حرکت‌های نادرست هنگام کار با ماوس رایانه است.
بنابراین گزارش؛ به گفته متخصصان مجمع متخصصان اعصاب آلمان، کلیک‌های دائم با ماوس و وضعیت غیر طبیعی و نادرست دست هنگام کار با آن ابتدا باعث آسیب دیدگی بافت‌ها می‌شود که در طولانی مدت منجر به التهابات رشته‌های عصبی می‌شود.
متخصصان تاکید کردند هنگام آغاز عوارض و ناراحتی‌های دست این امکان وجود دارد که در مغز ارتباطی بین دردها و کار با ماوس و کلیک کردن با آن ایجاد شود و به دنبال آن تنها با کلیک کردن با ماوس رایانه دردها آغاز خواهد شد و صدمات آن می‌تواند تا ساعد و بازو نیز ادامه پیدا کند.
متخصصان تاکید کردند با استفاده از روش‌های کاری آرگونومیک می‌توان با بروز این عارضه مقابله کرد.
بسیاری از برنامه‌های عملکردی ماوس را می‌توان به کمک صفحه کلید انجام داد، برنامه دابل کلیک ماوس را می‌توان به حلقه گردان وسط ماوس منتقل کرد و بهتر است اندازه ماوس متناسب با اندازه دست کاربر انتخاب شود.
سطوح سرد محل قرار گیری دست بر روی پد ماوس نیز زمینه را برای التهابات مساعد می‌کند.
بر اساس این گزارش؛ تمرینات چرخشی مچ دست و حرکت دادن دست و بازوها و استراحت‌های کوتاه حین کار می‌تواند به رفع خستکی و تشنج زدایی عضلات دست کمک کند.
به گفته متخصصان در صورت بروز دست درد، کاربران باید به متخصص اعصاب مراجعه کنند
? ضررو زیانهای استفاده از پرینتر
متخصصان اعلام کردند که آسیب های استفاده از پیرینتر برای ریه حتی بیشتر از سیگار کشیدن است.
متخصصان آزمایشگاه بین المللی فناوری انگلیس اعلام کردند، 3 درصد از انواع پیرینترها اشعه هایی منتشر می کنند که آسیب های جدی به ریه افراد کاربر این دستگاه وارد می کند که این آسیب حتی از آسیبی که مصرف سیگار به ریه وارد می کند بیشتر است.
بنابر این گزارش، این آسیب در صورتیکه مکرر و در ساعات طولانی روز تکرار شود، احتمال ابتلا به سرطان ریه را زیاد می کند.
? آیا می دانید همه مانیتورها دارای اشعه های مضر و خطرناک هستند؟
در مانیتورهای دارای لامپ اشعه کاتودیک یک شعاع الکترونی در هر ثانیه تا پنجاه بار یا بیشتر صفحه موزائیکی داخل لامپ تصویر را جارو کرده و تصاویر را به کمک شدت و ضعف یا قطع و وصل این پرتو الکترونی ایجاد می کنند. به دلیل وجود میدان الکتریکی چند هزار ولتی در داخل لامپ تصویر، روشنایی که الکترون ها حین عبور از فاصله بین کاتد و صفحه موزائیکی کسب می کنند باعث می گردد انرژی آزاد شده سبب تابش درصد قابل توجهی اشعه ایکس و اشعه ماوراءبنفش گردد که الزاماً باید با تدابیر تکنیکی در حین طراحی لامپ تصویر از نفوذ آنها به سطح خارجی و رسیدن به بدن کاربر رایانه جلوگیری کرد.در عمل این کار دارای هزینه زیادی است و باعث گرانی قیمت لامپ تصویر مانیتور می گردد. در نتیجه اکثر کارخانجات سازنده برای رقابت با ارائه ارقام غیرواقعی میزان تابش های زیان آور را حداقل جلوه می دهند. اکثر مانیتورهای موجود دارای درصد قابل توجه و خطرناکی از پرتوهای اشعه ایکس و اشعه ماورا بنفش هستند که استفاده کننده ها دائماً در معرض این پرتوها هستند.
اما خطرات کار با نمایشگرهای منحصر به تابش پرتوهای اشعه ایکس و ماوراءبنفش نیست در زیر تعدادی از مهمترین این خطرات معرفی شده است.
خطرات ناشی از:
1) پرتوهای اشعه ایکس
2) پرتوهای اشعه ماورابنفش
3) میدان الکتریکی با ولتاژ بالا
4) میدانهای الکترومغناطیسی
5) امواج الکترومغناطیسی فرکانس پائین
6) امواج الکترومغناطیسی فرکانس بالا
گفته می شود انواع سرطان ها، ناهنجاری های کروموزونی و بیماریهای ژنتیکی، اختلال در دید چشم، ضایعات عصبی و روانی، سقط جنین و... از عوارض شناخته شده این پرتوها است.
این مضرات استفاده از مانیتورهاست ولی آیا می توان از آنها استفاده نکرد؟ خیر. برای استفاده کم خطرتر از مانیتورها:
1) از عینک با فیلترهای مرغوب استفاده کنید
2) مانیتورها باید حداقل از سطح چشم تحت زاویه 20 درجه قرار گیرد
3) فاصله مانیتور از کاربر باید 40 تا 70 سانتی متر باشد
4) میزان درخشندگی مانیتور را کم کنید
5) مدت زمانی طولانی جلوی مانیتور ننشینید.
6) هوا در محیط کارتان جریان داشته باشد زیرا بدنه کامپیوتر و مانیتور بوی مخصوصی از خود متصاعد می کنند که ناشی از گازهای آ«یوکسینآ» و آ«فورانآ» است که به عنوان مواد ضد حریق می باشند و هر دو سرطان زا هستند.



پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا - محققان هشدار می‌دهند: استفاده زیاد از اینترنت می‌تواند شما را افسرده کند.
امروزه اینترنت بخش عظیمی از زندگی ما را پر کرده است و نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است، افرادی که وقت زیادی را در طول روز صرف کار با اینترنت می‌کنند بیشتر علائم افسردگی را از خود بروز می‌دهند. این افراد هم چنین بیش از کسانی که فعالیت‌های دیگری را نیز در زندگی خود می‌گنجانند، احساس تنهایی می‌کنند.
در این تحقیق پژوهشگران دریافتند که برخی از کاربران اینترنتی عادات فراگیر پیدا می‌کنند؛ به طوری که اتاق‌های چت و سایت‌های شبکه‌ای اجتماعی برای آنها جای تعاملات اجتماعی واقعی در زندگی را می‌گیرند.
دکتر کاتریونا موریسون پژوهشگر دانشگاه لیدز در این باره خاطرنشان کرد: اینترنت در زندگی مدرن امروز نقش گسترده‌ای ایفا می‌کند اما مزایای آن با یک جنبه تاریک تری هم همراه است.
وی تشریح کرد: مطالعات ما نشان می‌دهد که استفاده زیاد از اینترنت با افسردگی ارتباط دارد اما آنچه هنوز نمی‌دانیم این است که کدام یک اول وجود دارد، یعنی افراد افسرده به کار زیاد با اینترنت روی می‌آورند یا این که کار زیاد با اینترنت سبب بروز افسردگی می‌شود.
در این پژوهش 1319 فرد 16 تا 15 ساله مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفتند.


دردهای ناحیه فوقانی بدن
مشکلات کمر، گردن و شانه‌ها از دیگر مشکلات شایع کار با رایانه است. تمایل سر به سمت عقب هنگام کار با رایانه باعث بروز درد در ناحیه گردن و شانه‌ها می‌شود و این زمانی رخ می‌دهد که مانیتور بالاتر از حد سر و گردن قرار گرفته باشد
چشم‌های قرمز و خسته
مشکلات چشمی نیز از دیگر عوارض ناشی از کار با رایانه به‌شمار می‌رود. استفاده طولانی‌مدت از چشم‌ها در فاصله یکسان باعث خستگی می‌شود.
کودکان و بازی‌های رایانه‌ای
این روزها بیشتر کودکان ساعات زیادی از روز را صرف استفاده از رایانه و بویژه بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند. تمام بیماری‌هایی که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، ممکن است در این کودکان هم بروز کند.
در سراسر جهان حدود 17 میلیون کودک و نوجوان از اینترنت و رایانه استفاده می‌کنند و ایران در میان 178 کشور، مقام 87 جهان را به خود اختصاص داده است


سلامت نیوز :متخصص طب کار گفت: نبود ایمنی در محیط کار و استفاده بیش از حد از رایانه در طولانی مدت موجب بروز بیماریها و ناهنجاریها در افراد می شود.

محمد رادمنش در گفت و گو با ایرنا، افزود: درچند سال اخیر تولیدکنندگان تجهیزات رایانه مانند صفحه کلید، میز و صندلی و سایر وسایل رایانه سعی می‌کنند تا محصولات را مطابق با اصول ارگونومی طراحی و تولید کنند ، زیرا رعایت اصول ارگونومی سبب کاهش ضایعات چشم، سردرد و کمر درد کاربران رایانه می شود.
به گفته متخصص طب کار ،استفاده نادرست و بیش از حد از رایانه برای اجزای مختلف بدن زیانبار بوده و چشم یکی از این اجزا آسیب پذیر است.
رادمنش ،درد، سرخی و سوزش چشم و آب‌ریزش آن، احساس تاری دید که به کاهش قدرت بینایی، خستگی و درد چشم و سردرد منجر می‌شود را از عوارض یادشده عنوان کرد.
متخصص طب کار ادامه داد: چشم‌های انسان عادت دارند تا بسیار راحت روی اشیای دور و نزدیک متمرکز شوند به همین دلیل احتمال خستگی ماهیچه چشمی که روی کاغذ و صفحه مانیتور متمرکز شده، وجود دارد.
وی توضیح داد: ماهیچه‌های دیگر چشم، از تغییرات نور با تغییر مسیر دید بین صفحه نمایشگر و نوشته‌های در حال تایپ خسته می‌شوند و به دلیل جابه‌جایی زیاد کلمات، چشم قدرت تطابق خود را به مرور از دست می‌دهد.
رادمنش با یادآوری اینکه افرادی که دارای اختلال انکساری اصلاح نشده هستند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند،گفت: محیط کار نباید خیلی پر نور یا تاریک باشد تا به چشم کاربر فشار وارد نشود.
متخصص طب کار یادآورشد که کاربران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های چشمی پس از هر ‎ 10دقیقه استفاده از رایانه، پلک‌های خود را به هم زنند و مدتی به یک نقطه دیگر خیره شوند تا خستگی چشم از بین رود.
رادمنش، دردهای عضلانی و درد مچ دست و بازوها را از دیگر مشکلات کار مستمر با رایانه عنوان کرد و گفت: درد گردن و کمر در طولانی مدت و خمیدگی پشت از عوارض کار زیاد و طولانی با رایانه است.
وی افزود: کاربران رایانه، ساعدها، دست‌ها، بازوان، پشت و گردن خود را در یک حالت ثابت قرار می‌دهند و این عمل موجب وارد شدن فشار زیاد در زمان طولانی روی ماهیچه‌ها و تاندون‌های فرد می‌شود و در نهایت می‌تواند به مشکلات عضلانی و مفصلی منجر شود.
رادمنش ادامه داد: وجود شبکه تهویه مطبوع ، نور کافی و مناسب ، استفاده از میز مخصوص که دارای عرض و ارتفاع استاندارد باشد، استفاده از صندلی مخصوص رایانه که ارتفاع آن طوری تنظیم شود که ستون فقرات کاربر را آزار ندهد به همراه استفاده از زیرپایی برای جلوگیری از بی‌حسی پا و کف پوش اتاق از جنس چوب یا پلاستیک باشد که الکتریسیته ساکن تولید نکند ،می تواند در پیشگیری از بیماریها موثر باشد.
.





      
<   <<   11   12      >